beantwoord

Treinkaartje niet gebruikt

  • 17 november 2019
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Mijn zoon heeft online een kaartje gekocht maar niet gebruikt. Toen hij op de trein wilde stappen stond er dat er een ongeluk was gebeurt en hij moest ergens anders overstappen. Aangezien het de eerste keer was dat hij met de trein reisde wist hij niet wat hij moest doen en is dus weer naar huis gegaan. Kan hij dit kaartje declareren, of misschien omruilen voor een volgende keer als hij met de trein reist?

icon

Beste antwoord door iMark 17 november 2019, 13:47

Helaas kunt u uw geld niet terugkrijgen.

Online gekochte kaartjes kunnen niet worden gewijzigd en worden ook niet terugbetaald. Aan het kaartje is niet te zien of het al of niet gebruikt is. 

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Helaas kunt u uw geld niet terugkrijgen.

Online gekochte kaartjes kunnen niet worden gewijzigd en worden ook niet terugbetaald. Aan het kaartje is niet te zien of het al of niet gebruikt is. 

Oke, jammer. Bedankt voor je reactie

Reputatie 7
Badge

Helaas is een E-ticket niet te wijzigen of annuleren@Marron-00 , zie ook de voorwaarden van het ticket.

Natuurlijk kunt u altijd de NS klantenservice bellen (is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55) een verzoek tot coulance, nee heeft u, ja kunt u heel, heel misschien krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Voor een e-ticket wordt geen geld terug gegeven en kan niet gewijzigd worden. Als het kaartje niet geopend/geprint/indeappgezet is, kan contact op genomen worden met de NS klantenservice, om te kijken voor coulance.

Een niet ingecheckt kaartje uit de automaat kan bij een servicebalie ingeleverd worden en kun je wel geld terug krijgen.

Wanneer de vertraging meer dan 30 minuten geweest zou zijn volgends de reisplanner, kan er beroep gedaan worden op de GeldTerugbijVertraging-regeling.

Hallo Marron-00, welkom op de NS Community. 

 

Wat jammer dat je zoon door deze omstandigheden geen reis heeft kunnen maken. Ik zie dat je vraag al is beantwoord. Wat MoDe  noemt zou misschien een optie kunnen zijn. Bij een dagretour of dagkaart is de vergoeding bij 60 minuten vertraging of meer dan de helft van het ticket en bij 30 tot 60 minuten is het dan een kwart van het ticket. Gezien de terugreis niet per se ook met vertraging gemaakt wordt. Bij een enkele reis is het wel gewoon de helft bij 30-59 en het hele bedrag bij een vertraging van meer dan 60 minuten. 

Reageer