beantwoord

Treinuitval, ongewild in de middagspits beland, met Daluren-dagkaart uren wachten voordat reis mag worden voortgezet!?

• 12 november 2019
  • 63 reacties
  • 1348 Bekeken

Toon eerste bericht

63 reacties

Ik zal het laten weten als ik een antwoord heb op mijn navraag!

Ik zal het laten weten als ik een antwoord heb op mijn navraag!

Ik neem aan geplaatst in een verkeerd topic?? Zo niet wat wordt er nu precies nagevraagd?

Ik heb aangegeven dat de reis wel afgemaakt mag worden in de spits, in het geval van vertraging,@wsm. Als ik intern kijk naar de voorwaarden van onze acties dan zie ik het alleen staan bij die het Samenreisticket en het Groepsticket. Ik vraag nog even na of het per actie wisselt, maar ik verwacht het niet. 

@Woefdram dit. Of de reis met elk ticket (retour en dagkaart) af te maken is als je door een vertraging/uitval ongewenst toch in de spits beland. 

Je laatste reactie was van 3 dagen geleden. Ik denk dat het dan inderdaad handig is om je eerste reactie dan mee te nemen. Nu komt het opeens uit het niets te voorschijn.

Een duidelijk ja/nee kan ik niet geven gezien het een oordeel is van de controlerende controleur en dat kan ik niet voorspellen, maar als je echt per se een antwoord moet hebben dan is het nee. Bij een dagkaart kan er niet gecontroleerd worden of de reiziger ook echt vertraagd is door een uitval, dus kan een boete uitgeschreven worden.

Aangezien ik geen notificaties meer kreeg over nieuwe reacties in dit topic had ik niet door dat er intussen nog zo veel extra informatie was. Met andere forumleden deel ik de mening dat de moderators van NS zich ietwat op de vlakte houden, maar obv geciteerde reactie begrijp ik dat de uitspraak van de medewerker van NS in Utrecht dus inderdaad juist was: met de bewuste Daluren-dagkaart mocht ik na 16:00u echt niet doorreizen tot mijn bestemming. Dan concludeer ik dat ik dus wel degelijk een claim voor >1 uur vertraging kan indienen en zal dit zsm doen.

( Verder is het waarschijnlijk overbodig te melden dat dit de laatste keer is geweest dat ik zo’n dagkaart met deze krankzinnig ongunstige voorwaarden heb gekocht )

Ik heb aangegeven dat de reis wel afgemaakt mag worden in de spits, in het geval van vertraging, @wsm. Als ik intern kijk naar de voorwaarden van onze acties dan zie ik het alleen staan bij die het Samenreisticket en het Groepsticket. Ik vraag nog even na of het per actie wisselt, maar ik verwacht het niet. 

Ik heb nog geen terugkoppeling, maar laat het weten wanneer ik deze wel heb.

Ik lees net op een intern forum dat het niet duidelijk op de daluren tickets vermeld staat en dat het aangepast zal gaan worden.

Het komt er dus op neer dat men bij vertraging de reis mag afmaken. Een HC zal een en ander wel checken, maar het wordt gelijk getrokken.

Bedankt voor het doorgeven, Loes!

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees net op een intern forum dat het niet duidelijk op de daluren tickets vermeld staat en dat het aangepast zal gaan worden.

Het komt er dus op neer dat men bij vertraging de reis mag afmaken. Een HC zal een en ander wel checken, maar het wordt gelijk getrokken.

Dat wordt er dus niet duidelijker op, want hoe bepaal je of iemand vertraging heeft bij een e-ticket. Gaat het om een vertraging van de trein waar men al in zat of zoals TS had vertraging door een uitvallende trein of vertraging van voorgaande trein.

Reputatie 7
Badge +3

Ik blijf toch een antipathie houden tegen dit soort daluren e-tickets. Niet kunnen wijzigen of laten vervallen, harde beperkingen wat betreft niet in de spits kunnen reizen en onduidelijk voor reizigers of je bij vertraging nu wel of niet je reis mag afmaken in de spits. Maar ja, dit soort kaartjes zijn goedkoop en wij Hollander zijn zuinig en dus worden ze veel verkocht. 

Zelf hoef ik ook niet zo nodig met Black Friday een drukke winkel in en dit soort taferelen zijn ook niet aan mij besteed.  Dan betaal ik maar iets meer.

Hopelijk wordt dit opgelost als in 2021 40% kortingskaarthouders niet meer met 40% korting mogen reizen tussen 16:00 uur en :18:30 uur.

Er moet een oplossing komen indien er sprake is van vertragingen, maar ook zou het prettig zijn dat je om bijvoorbeeld 15.00 uur uit Groningen kunt vertrekken en tot 16:00 uur 40 % korting krijgt en dat daarna het tarief automatisch naar 100% springt als je om 16:00 uur nog niet op je bestemming bent aangekomen (mits er geen sprake is geweest van vertraging).

Reputatie 7
Badge +3

Reizigers die met 40% korting reizen (nu of vanaf 2021 zijn reizigers die met een OV-chipkaart met daarop een abonnement hebben ingecheckt en omdat de tijd van inchecken leidend is kunnen die gewoon na 16:00 doorreizen tegen 40% korting.

Degene die niet mogen doorreizen in de spits zijn degene met Daluren e-ticket omdat je daarmee niet kan inchecken. Dat is waar dit hele topic om draait. Zo'n e-ticket is goedkoop en dan is het niet zo gek dat er bepaalde voorwaarden aan hangen qua tijd dat je mag reizen. Als je met een dergelijk actiekaartje gepland in de spits wil reizen staat het je vrij om aan aanvullend kaartje tegen vol tarief te kopen.

@MoDe 

Een uitgevallen trein, waarmee de reiziger zijn reis in de daluren had kunnen afleggen is voor mij een geldige reden om door te reizen in de spits. Het zal in de praktijk gok ik nooit langer zijn dan een half uur. Je gaat mij niet wijsmaken dat je door een vertraagde of uitgevallen trein ik je nog tegen kan komen om 17.30 uur. Alles kan, maar zeer onwaarschijnlijk zal ik het maar zeggen.

Reageer