Skip to main content

Gisteren 3 april wilde wij (mijn vriendin en ik) van de Keukenhof naar Schagen.

In 1e instantie werd er aangegeven dat het treinverkeer tot 17.00 uur plat zou liggen, Op Schiphol aangekomen bleek dit 20.00 uur. uren op Schiphol doorgebracht. Daarna met de Thalys naar Amsterda CS. Uren in amsterdam doorgebracht om tot de conclusie te komen dat er helemaal geen trein meer zou rijden! Uiteindelijk met de bus (die ook nog stuk ging!) in Hoorn belandt, waar een vriendin ons heeft opgehaald..

 

Uiteraard is dit overmacht, maar wat mij vooral stoort is het gebrek aan communicatie! Maar ook het feit dat de storing was opgelost, maar het te veel inspanning zou kosten om het treinverkeer weer op te starten! Leg het probleem maar bij de reizigers!

Er was nauwelijks een NS medewerker te zien. Eerst werd aangegeven dat de treinen later zouden rijden, daarna helemaal niet! Vele mensen zijn gestrand We kregen echt het gevoel van Zoek het maar uit!

Totaal niets geregeld door NS! Heel kwalijk!

Hoe jaag je mensen weer de auto in! 

 

Dus mijn tip: Geef meer informatie! Wees duidelijker zichtbaar! Geef mensen meer hulp i.p.v. 1 medewerker in een loket! Laat de mensen het niet zelf laten uitzoeken!

 

En wat natuurlijk ook krom is, is dat ze al veel eerder hadden kunnen bedenken (en communiceren!) dat het om 20 uur niet meer mogelijk zou zijn om op te starten, ondanks dat de storing was opgelost. Dan hadden veel mensen geen uren op niks hoeven wachten en al veel eerder alternatieven kunnen bedenken.


Uiteraard is dit overmacht, maar wat mij vooral stoort is het gebrek aan communicatie! 

Juist die overmacht betwijfel ik in dit geval. NS had zonder probleem pendelvervoer kunnen inrichten en het was gewoon onwil om dat doen. 

 

Er was nauwelijks een NS medewerker te zien. Geef mensen meer hulp i.p.v. 1 medewerker in een loket! Laat de mensen het niet zelf laten uitzoeken!

Wat je voorstelt kan op knooppuntstations maar niet op ieder kleiner station. Daar zijn niet overal 10 mensen van NS.


Het probleem is dat er bij de NS onder Marjan Rintel een reorganisatie heeft plaatsgevonden waarbij de ticket en service afdeling nagenoeg helemaal is gesaneerd, dat waren juist de personeelsleden die op de stations aanspreekbaar waren voor reizigers maar daar zijn er nog maar enkelingen van over.

 


Reageer