Treinverkeer 3 april


Gisteren 3 april wilde wij (mijn vriendin en ik) van de Keukenhof naar Schagen.

In 1e instantie werd er aangegeven dat het treinverkeer tot 17.00 uur plat zou liggen, Op Schiphol aangekomen bleek dit 20.00 uur. uren op Schiphol doorgebracht. Daarna met de Thalys naar Amsterda CS. Uren in amsterdam doorgebracht om tot de conclusie te komen dat er helemaal geen trein meer zou rijden! Uiteindelijk met de bus (die ook nog stuk ging!) in Hoorn belandt, waar een vriendin ons heeft opgehaald..

 

Uiteraard is dit overmacht, maar wat mij vooral stoort is het gebrek aan communicatie! Maar ook het feit dat de storing was opgelost, maar het te veel inspanning zou kosten om het treinverkeer weer op te starten! Leg het probleem maar bij de reizigers!

Er was nauwelijks een NS medewerker te zien. Eerst werd aangegeven dat de treinen later zouden rijden, daarna helemaal niet! Vele mensen zijn gestrand We kregen echt het gevoel van Zoek het maar uit!

Totaal niets geregeld door NS! Heel kwalijk!

Hoe jaag je mensen weer de auto in! 

 

Dus mijn tip: Geef meer informatie! Wees duidelijker zichtbaar! Geef mensen meer hulp i.p.v. 1 medewerker in een loket! Laat de mensen het niet zelf laten uitzoeken!

 


28 reacties

Ja de post it's zijn nog in ruime voorraad aanwezig :D

Naar aanleding van gisteren heb ik ook besloten om de komende reizen de auto weer op Schiphol te parkeren in plaats van met de trein te gaan en aangezien van Rintel CEO wordt bij de KLM heb ik die maatschappij van het lijstje gehaald van maatschappijen waar ik mee wil vliegen.

Maar ook als plezier reiziger zul je je toch afvragen of je nog wel met de trein wilt reizen gezien de onwil bij de NS om je thuis te krijgen. Ik denk dat veel medewerkers die al 30+ jaar bij de NS zitten zich echt afvragen hoe de treinen vroeger wel konden rijden en nu niet meer bij een verstoring.  Die gaan straks allemaal met vervroegd pensioen omdat ze er helemaal klaar mee zijn.

En het goede nieuws voor de jongere medewerkers is dat veel branches zitten te springen om personeel dus die hebben opties genoeg om bij een echt bedrijf te gaan werken.

Reputatie 7
Badge +3

Maar ook als plezier reiziger zul je je toch afvragen of je nog wel met de trein wilt reizen gezien de onwil bij de NS om je thuis te krijgen. 

Het punt is wel dat niet iedereen de keus heeft. En dan moet je als plezier reiziger toch echt gebruik maken van de trein als je ergens verder weg wilt. 

 

Reputatie 7

Heb vaak getwijfeld om toch, 30 jaar na mijn studietijd, rijlessen te nemen. Maar de kosten ervan + alle kosten daarna voor het rijden van een auto hielden dat tegen. Ook de wens minder te vervuilen speelde mee. Wij gingen bewust op fiets- en nu loopafstand van een station wonen. Door mijn werk kan ik vrijwel altijd in de daluren reizen, dus een betaalbaar abonnement was een uitkomst. Geen gedoe met auto's en druk verkeer, geen files, zoeken naar en betalen voor parkeerplaatsen, geen hoge benzine- en onderhoudskosten. In de vrije tijd kan je het hele land door met afgekocht reisrecht, naar familie, vrienden, cultuur en andere uitstapjes. Perfect! Het is heerlijk om trein te reizen, maar gedurende de jaren heb ik toch regelmatig gedacht, na weer een langere verstoring of treinen die zomaar tussendoor weer eens uitvallen, lange wachttijden op kille perrons bij overstappen, de vele HSL- storingen die ik direct en indirect heb meegemaakt, toenemende ergernissen over gedrag in de trein enz. om misschien toch maar te gaan rijlessen. Gisteren twijfelde ik weer. Ik denk dat ik toch treinklant blijf, maar het is geen goed teken dat ik regelmatig aarzel.

Reageer