beantwoord

Twee keer dure examens door technische storing gemist

• 30 januari 2020
  • 3 reacties
  • 283 Bekeken

Goedendag, 

Meerdere malen heb ik in deze twee afgelopen maanden akeligheden meegemaakt door NS. Momenteel ben ik er helemaal klaar mee! 02-12-2019 had ik examens in Amersfoort Schothorst om 09:30 en moest ik mijn laatste sprinter nemen vanaf Utrecht station. De sprinter was op tijd, maar vervolgens had de sprinter 20 minuten lang technische storing. Pas vanaf het moment dat ik wilde uitstappen omdat ik het anders niet meer zou halen werd ik ingesloten en kon ik de sprinter niet meer verlaten. Meerdere passagiers hadden dit probleem. Dat heeft mij een examen t.w.v. €50,- gekost. Vervolgens heb ik een herkansing moeten aanvragen voor twee examens met de totaal waarde van €203,- die ik kon inplannen op 28 januari. Na een akelige ervaring van 02-12-2019 heb ik daarom de eerste examen pas om 11:00 gepland, dus ik was om 9:13 al op station Amsterdam Centraal (Zie foto bijlage) en doormiddel van contact met NS medewerkers ben ik te weten gekomen dat er een gehele technische storing was op heel Amsterdam centraal. Hierdoor was ik een halfuur later pas vertrokken met de trein die ik nodig had. Toen moest ik nog in Amersfoort centraal de overstap maken naar Amersfoort Schothorst. Alle borden vertoonden "Niet instappen - Do not board this train" Dus toen er een trein aankwam met de tekst "Zwolle" op de buitenkant ging ik er vanuit dat het de juiste trein was aangezien het op het juiste perron arriveerde. Dus ik stapte de intercity in, ook de tv schermen in de trein vertoonden alleen maar reclame beelden. Na 6 minuten reizen kwam ik er dus al achter dat de omgeving niet bekend was en ik ernaast 2 minuten daarvoor normaliter had moeten uitstappen. Ik zat in een intercity die bijna 2 uur heeft gereden naar Zwolle zonder enige tussenhalte. Dit noem ik geen duidelijkheid vertonen op zowel perron als in de intercity zelf. Ik arriveerde om 11:09 in Zwolle aan. Hierdoor kon ik mijn examens niet uitvoeren, heb ik €203,- moeten weggooien omdat het beleid dit niet waarborgt als een goede reden om afwezig te zijn. Daarnaast heb ik 4 weken van mijn leven intensief moeten leren om dan voor zo'n teleurstelling te moeten komen. Hoe kunnen we dit oplossen? Want ik ben hier zo klaar mee. Track mijn OV-gegevens maar na. Hier maak je geen goede ervaringen mee op bij klanten of potentiële klanten. Als dit zo doorgaat zal ik in de toekomst niet meer

reizen met NS. 

icon

Beste antwoord door Thom 30 januari 2020, 17:36

Leuk of niet, NS is niet aansprakelijk voor vervolgschade en dat is juridisch dichtgetimmerd. Het is mogelijk verstandiger toch maar een uur of desnoods langer  te vroeg op de bestemming te zijn, zodat het zich niet voordoet. Sneu is het zeker, daar is geen discussie over, maar NS gaat dit echt niet vergoeden. ‘We’ hoeven het ook niet op te lossen. Wie is we naast u in dit geval?

Of u verder nog wilt reizen met NS, maakt u uiteraard zelf uit, maar het verandert helaas voor u niets aan de zaak. ‘Als NS niet wil betalen, reis ik niet meer met NS’, gaat echt niet werken in het verdere verloop. NS is natuurlijk niet chantabel en moet dat ook niet willen zijn.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Leuk of niet, NS is niet aansprakelijk voor vervolgschade en dat is juridisch dichtgetimmerd. Het is mogelijk verstandiger toch maar een uur of desnoods langer  te vroeg op de bestemming te zijn, zodat het zich niet voordoet. Sneu is het zeker, daar is geen discussie over, maar NS gaat dit echt niet vergoeden. ‘We’ hoeven het ook niet op te lossen. Wie is we naast u in dit geval?

Of u verder nog wilt reizen met NS, maakt u uiteraard zelf uit, maar het verandert helaas voor u niets aan de zaak. ‘Als NS niet wil betalen, reis ik niet meer met NS’, gaat echt niet werken in het verdere verloop. NS is natuurlijk niet chantabel en moet dat ook niet willen zijn.

Reputatie 3

Het is gewoon heel erg pech hebben dat jij telkens te laat komt.

In Italië is het veel erger.

Reputatie 5
Badge

Maar daar hebben ze denkelijk ook amper van die tijdkritische examens vlakbij stazione. En zulke opmerkingen helpen amper. Je had ook nog kunnen zeggen: pak de bus, duurt wat langer, maar is veel minder uitvalgevoelig of sterk vertraagd. Vaak ook nog stukken goedkoper.

NS zit helemaal niet op extra reizigers te springen, gezien de methode waarop ze mensen die naar NS mening wat te weinig betalen uit de spitsen willen knikkeren, dus al die loze dreigementen van ´dan ga ik met de auto´ maken geen ziertje indruk. Eerder denken ze: Mooi zo! Weer een klant minder waarvoor we toch geen plek hebben.

(recht op een zitplaats is er van je nevernooitniet geweest)

Reageer