beantwoord

Uitcheck gemist door NS-bus, geen teruggave 40%korting

• 3 april 2018
  • 1 reactie
  • 156 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik reisde 2 maart van Deventer naar Zoetermeer, maar i.v.m. een kapotte bovenleiding moest ik tussen Apeldoorn en Amersfoort met de NS-bus reizen. Ik ben hier ingecheckt gebleven (immers gewoon de reis vervolgd), maar moest vervolgens in Amersfoort opnieuw inchecken om op het station te komen.

Ik wilde geld terugvragen via mijn.ns, maar omdat Deventer-Amersfoort zonder korting €10,80 is (meer dan instaptarief) krijg ik niets terug. Ik reisde echter met 40% korting, waarmee Deventer-Amersfoort €6,50 is. Bovendien is de reis onterecht in tweeën gesplitst. Incheck gemist (€10,00) + vervolgreis naar Zoetermeer (€7,60) = €17,60, terwijl de reis me normaal €12,10 zou kosten (Deventer-Zoetermeer 40% korting).

Waarom rekent mijn.ns de afgelegde reis niet met korting waardoor het boven het instaptarief uitkomt
en, hoe kan ik het teveel betaalde alsnog terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Slidestops 4 april 2018, 06:17

Je hebt waarschijnlijk een claim ingediend via het automatische systeem. Je zou in dit geval even contact op kunnen nemen met de klantenservice om op die manier aan te geven dat je in bezwaar wil gaan op basis van bovenstaande informatie. Dan zou het goed moeten komen !
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Je hebt waarschijnlijk een claim ingediend via het automatische systeem. Je zou in dit geval even contact op kunnen nemen met de klantenservice om op die manier aan te geven dat je in bezwaar wil gaan op basis van bovenstaande informatie. Dan zou het goed moeten komen !

Reageer