beantwoord

uitchecken na aanrijding en alsnog 10eu afgeschreven

• 10 oktober 2020
  • 14 reacties
  • 678 Bekeken

Ik zat gisteren in een trein van hoorn naar amsterdam.

binnen een minuut van vertrekken van station hoorn was er een aanrijding.

ik heb een uur in de trein moeten zitten totdat ik er uit mocht.

ik ben teruggelopen en ben uitgecheckt. En tot mijn verbazing is er 10euro afgeschreven.

ik heb een 40%kortingkaart.

een vriendin heeft me vervolgens opgehaald en naar huis gebracht.

welk formulier moet ik invullen om die 10euro terug te krijgen?

en mag ik de benzine kosten ook terugvragen?

Mvg, Simone

icon

Beste antwoord door mrfreeze 10 oktober 2020, 14:05

“Hedde gij da gedaan, Adrie?”

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Daar is het na te gaan wat er heeft plaatsgevonden. In het geval dat het zo is als u zegt, dan ziet men dat. Overigens is dat voor iedereen zichtbaar, het rijgedrag van een trein is na te gaan.

Nee, de benzine krijgt u niet terug, U kunt NS niet aansprakelijk stellen voor vervolgschade, dat is wettelijk geregeld. Niet alle ongemak is te verhalen.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reputatie 5
Badge

Dit is helaas een van de onbedoelde gevolgen van hoe dat in+uitsjeksysteem is opgezet. Mensen die op een statie lang talmen worden dito bestraft. Bvb als het winterse weer maakt dat veel treinen uitvallen en je toch blijft wachten en hopen. 

Het is tenminste een redelijk voordeel dat NS dit soort niet al te vaak voorkomende potentiele problems onderkent en er soepeltjes mee omsprint.

PS: Europese regels: als je nog een gewoon kaartje zou hebben gekocht zou je ook recht hebben op volledige teruggave, zelfs als in jouw geval bvb die aanrijding bij Purmerend zou zijn geweest, je niet verder kon en daarom bent teruggekeerd naar Hoorn.

Daar is het na te gaan wat er heeft plaatsgevonden. In het geval dat het zo is als u zegt, dan ziet men dat. Overigens is dat voor iedereen zichtbaar, het rijgedrag van een trein is na te gaan

Waarom een opmerking Klant openlijk in twijfel trekken @Thom. De trein was tegen een politieauto gereden welke het niet zo nauw nam met de verkeersregels. Op de verkeerde baan, tegen het verkeer inrijden is niet zo slim, op een dichte overweg !

Daar is het na te gaan wat er heeft plaatsgevonden. In het geval dat het zo is als u zegt, dan ziet men dat. Overigens is dat voor iedereen zichtbaar, het rijgedrag van een trein is na te gaan

Waarom een opmerking Klant openlijk in twijfel trekken @Thom. De trein was tegen een politieauto gereden welke het niet zo nauw nam met de verkeersregels. Op de verkeerde baan, tegen het verkeer inrijden is niet zo slim, op een dichte overweg !

dankjewel Deventer :)

ik denk dat mijn geval wel bekend is inderdaad haha

Reputatie 7
Badge +4

Dan is het simpel na te gaan en wordt het vrijwel zeker gecompenseerd. Dat is ook terecht. Zoals het ook terecht is dat NS het even controleert. Ik verwacht met grote zekerheid dat u uw tientje terugkrijgt. ;-)

Een politieauto zo te zien, oeps.

Reputatie 7
Badge +3

“Hedde gij da gedaan, Adrie?”

Reputatie 7
Badge +3

De politie was wel snel ter plaatse. :grin:

Reputatie 7
Badge +4

De politie was wel snel ter plaatse. :grin:

en bleef daar ook noodgedwongen nog enige tijd…..

Reputatie 7
Badge +3

De agenten waren op weg naar een spoedmelding, maar te haastige spoed is ook weer niet goed. Andere automobilisten gaan dan wel aan de kant, maar een trein doet dat niet. Gelukkig bleef het bij alleen materiele schade. Trein had zo te zien nog niet een hoge snelheid aangezien die pas net van het station was vertrokken. 

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20201009_40212148/politiewagen-in-botsing-met-trein-in-hoorn

Badge

Helaas dachten deze agenten dat ze wel even konden zigzaggen tussen de spoorbomen door, doen ze vaker daar echter deze keer hadden ze vette pech.  Toch snap ik niet dat ze zoveel risico nemen met tussen de slagbomen door rijden, het had heel anders voor ze kunnen aflopen.

Reputatie 7
Badge +4

Interne zaken bij de politie zal er zeker wel wat van vinden.

Graag gedaan @PEPSIEYOLO 

Laat je nog even weten of je het bedrag hebt terugontvangen ?

Graag gedaan @PEPSIEYOLO 

Laat je nog even weten of je het bedrag hebt terugontvangen ?

yup ik ga zo ff bellen. Thenks voor hulp allen! :)

Helaas dachten deze agenten dat ze wel even konden zigzaggen tussen de spoorbomen door, doen ze vaker daar echter deze keer hadden ze vette pech.  Toch snap ik niet dat ze zoveel risico nemen met tussen de slagbomen door rijden, het had heel anders voor ze kunnen aflopen.

Levensgevaarlijk.. hoe veel spoed wil je hebben dat je je eigen leven op het spel zet.. aan de schade te zien was hun inschattingsvermogen ook niet on point.. dit was niet net aan door oranje rijden..

Reageer