beantwoord

Uitgecheckt en geld terug vragen?

• 8 december 2015
  • 1 reactie
  • 225 Bekeken

Afgelopen maandag miste ik mijn aansluiting (Intercity richting Amsterdam op sprinter Nijmegen in Den Bosch). Omdat de trein al weg was heb ik uitgecheckt om te kijken of ik nog een bus kon pakken, maar deze was helaas al weg. Ik heb daarom opnieuw ingecheckt en een halfuur later alsnog de sprinter naar Nijmegen gepakt (uitgestapt op station Oost). Ik heb dus een halfuur vertraging opgelopen, maar kan geen geld terugvragen via de NS-website omdat ik tussendoor in- en uitgecheckt heb op Den Bosch centraal en de reis dus effectief als twee reizen in mijn reishistorie staat. Is er een manier waarop ik toch een claim in kan dienen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 december 2015, 17:48

Als het goed is, kunt u de claim wel correct via Mijn NS indienen. Als u bij één van beide ritten de link "Aanvragen geld terug bij vertraging" aanklikt, dan kunt u vervolgens de optie "Ik wil mijn vertrek- en/of aankomststation wijzigen" aanvinken. U kunt dan als incheckstation en uitcheckstation kiezen voor alle stations waar u die dag hebt in- en uitgecheckt en zo een claim indienen voor de hele reis.

Andere manieren waarop u de claim kunt indienen, zijn met een papieren formulier vergezeld van een begeleidend schrijven waarin u de situatie toelicht, of via de klantenservice van NS.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Als het goed is, kunt u de claim wel correct via Mijn NS indienen. Als u bij één van beide ritten de link "Aanvragen geld terug bij vertraging" aanklikt, dan kunt u vervolgens de optie "Ik wil mijn vertrek- en/of aankomststation wijzigen" aanvinken. U kunt dan als incheckstation en uitcheckstation kiezen voor alle stations waar u die dag hebt in- en uitgecheckt en zo een claim indienen voor de hele reis.

Andere manieren waarop u de claim kunt indienen, zijn met een papieren formulier vergezeld van een begeleidend schrijven waarin u de situatie toelicht, of via de klantenservice van NS.

Reageer