Omdat dit toch zeker wel een half uur vertraging, zo niet meer, heeft opgeleverd leek het me een goede gelegenheid om het formulier 'Geld terug bij vertraging' in te vullen. Maar helaas, volgens het formulier is er op die datum geen storing/vertraging op het traject Utrecht - Rotterdam geweest. Als dat zo was, dan was ik niet via Schiphol naar Rotterdam gereisd. Is dit een nieuwe manier om reizigers te ontmoedigen vertragingsclaims in te dienen?? Teleurstellend.
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag FemkeH en welkom bij de NS Community!
De eerste beoordeling van een Geld Terug bij Vertraging claim gaat via een automatisch proces waarbij er gekeken wordt naar de gemaakte transacties en in hoeverre die transacties overeen komen met mogelijke vertragingen. Als je meerdere keren hebt in- en uitgecheckt is het goed mogelijk dat deze transacties niet volledig meer correct zijn voor de reis die je werkelijk hebt uitgevoerd, met als gevolg dat een claim (onterecht) wordt afgewezen.
Je kunt in dit geval het beste reageren op de e-mail die je hebt ontvangen van de afwijzing en daarin uitgebreid toelichten wat er precies is gebeurd. De claim zal dan individueel worden herzien.