beantwoord

Veld toelichting bij geldterug vragen

• 9 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Is het mogelijk om een veld ter toelichting op te nemen, als je geld terugvraagt. Dat maakt het voor de afhandelaar makkelijker om een goede afweging te maken.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 9 oktober 2016, 17:06

Hallo Florian, welkom op het Serviceforum.
Er is geen apart veld voor een toelichting. Wel kun je wanneer je gebruik maakt van het papieren formulier een bijlage toevoegen. In dat geval kun je dus even een korte toelichting geven. Het papieren formulier kun je online aanvragen of afhalen bij een servicebalie op het station. Daarnaast is het ook nog zo dat wanneer een claim is afgewezen en dit onterecht is wij deze kunnen laten herzien. In dat geval kunnen we ook een toelichting toevoegen. Ik hoop dat het gaat lukken zo.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Florian, welkom op het Serviceforum.
Er is geen apart veld voor een toelichting. Wel kun je wanneer je gebruik maakt van het papieren formulier een bijlage toevoegen. In dat geval kun je dus even een korte toelichting geven. Het papieren formulier kun je online aanvragen of afhalen bij een servicebalie op het station. Daarnaast is het ook nog zo dat wanneer een claim is afgewezen en dit onterecht is wij deze kunnen laten herzien. In dat geval kunnen we ook een toelichting toevoegen. Ik hoop dat het gaat lukken zo.
@Florian
Er is geen menselijke afhandelaar die een afweging moet maken. De claims via Mijn NS worden door een computer bekeken. Als er maar iets geks bij de vertraging aan de hand is, wordt de claim afgewezen. Niet het beste systeem als je het aan mij vraagt.
Er wordt hier veel over geklaagd en er zijn al verschillende oplossingen genoemd, maar dat moet er bij NS wel in willen.
Het voorstel van Florian zou wel heel mooi zijn, juist door de klant de optie te geven een toelichting te geven kan de NS gemakkelijk de claims door een computer laten beoordelen en alleen de claims die afgewezen worden & een toelichting hebben hoeven handmatig behandeld te worden.
Nu nog even de NS zover krijgen dat ze ook inzien dat dit voor de klanten een fijne werkwijze zou zijn.
@Miriam
Bedankt voor je reactie. Deze impliceert dat je altijd een papieren claim moet doen als je een toelichting wilt geven.
Ik zal een stapeltje claimformulieren opvragen.
Wat nog goed is om te weten is dat ons Geld terug bij vertraging proces continu wordt aangepast en verbeterd, mede dankzij jullie signalen. De feedback m.b.t. de notitie is inderdaad al eerder gegeven, en is bekend bij ons. Ik verwacht in de nabije toekomst meer mogelijkheden.

Reageer