beantwoord

Vergoeding bij Studentenreisproduct

• 12 februari 2017
  • 10 reacties
  • 1991 Bekeken

Als ik met mijn Studentenreisproduct reis tijdens mijn kostenloze periode en vertraging heb, krijg ik een vast bedrag van €2,32 of €4,64 terug, afhankelijk van de vertraging. Als ik echter tijdens de kortingsperiode reis, en dus met korting van 40% betaal, krijg ik ook dit vaste bedrag terug. In feite reis ik met een voordeelabonnement. Waarom dan niet ook de helft van de ritprijs terug bij vertraging?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 februari 2017, 16:36

Ik moet mijzelf corrigeren want als je met korting aan het reizen bent met een studentenreisproduct dan geldt de vergoeding voor reizen op saldo en kan je dus 1/2 ritprijs terug verwachten bij een half uur vertraging en de hele ritprijs bij een uur of meer vertraging.
Bekijk origineel

10 reacties

Je bent in het bezit van een Studentenreisproduct en volgens onze voorwaarden krijg je dan een vast bedrag terug. Buiten je Studentenreisproduct reis je inderdaad met 40% korting maar het product op je kaart waarmee je de reis maakt bepaald wat voor vergoeding je kan krijgen bij een vertraging.
Dat is toch krom beleid; eenzelfde vergoeding als je kostenloos reist en als je betaalt voor je reis.
Waarom wordt de GTBV vergoeding in het geval van reizen buiten de gratis tijden niet gewoon eerlijk gelijk getrokken met andere abonnementen die 40% korting bieden.
Reputatie 7
Badge +3
Ga je dan ook hetzelfde betalen als anderen voor zo'n abonnement moeten doen?

Het Studentenreisproduct is nou eenmaal een "uniek" product met bijzondere voorwaarden.
Als je per sé de helft van je geld terug wil bij vertraging, kun je een Dal Voordeel-abonnement aanschaffen :)

Zie latere reactie van Erryt.

Als je per sé de helft van je geld terug wil bij vertraging, kun je een Dal Voordeel-abonnement aanschaffen :)

Dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren. Gezien de vertragingsellende de laatste tijd pure winst.
Blijf het dan alsnog jammer en klantonvriendelijk vinden dat de NS met twee maten meet voor de vergoeding op reizen met korting met en zonder studentenreisproduct.
Ik moet mijzelf corrigeren want als je met korting aan het reizen bent met een studentenreisproduct dan geldt de vergoeding voor reizen op saldo en kan je dus 1/2 ritprijs terug verwachten bij een half uur vertraging en de hele ritprijs bij een uur of meer vertraging.
Dus toch? Dank voor de info. Dan ga ik mijn claims even nalopen.
Waar en hoe kan ik dit doen? Ik kom er niet uit. Ik heb vandaag meer dan een uur gewacht op het station door vertraging terwijl ik was ingecheckt. Ik heb een studentenreisproduct. Als ik vanuit Mijn NS een declaratie aangeef zegt hij 0 euro. Waar kan dit aanliggen?
Reputatie 7
In jouw reishistorie zal €0,- aangegeven staan, omdat je niets voor jouw reis hebt betaald. De vergoeding bij vertraging voor ritten met 'Vrij Reizen' staat lost van de prijs van het traject. Je krijgt voor een uur vertraging met een vrij reizen reis van het Studentenreisproduct €4,64 en bij een vertraging van een half uur tot een uur €2,32. Claim dus gerust via jouw MijnNS account!
Kan dit meteen al of moet ik dan nog 24 uur wachten? Dat las ik namelijk ergens.
Reputatie 7
Na 24 uur is de reisinformatie definitief bij ons binnen en kan de claim ingediend worden. Dus 24 uur wachten is inderdaad wel raadzaam!

Reageer