beantwoord

vergoeding bij vertraging aanvragen

• 26 September 2015
  • 7 reacties
  • 217 Bekeken

Ik reis dagelijks met Intercity Direct en moet -helaas- regelmatig vergoeding bij vertraging aanvragen online. Ik log dan in (jullie hebben al mijn gegevens) maar moet dan telkens weer alle info inclusief ov chipkaartnummer, volledig adres, naam, IBAN etc etc invoeren. Dit ruikt heel erg naar een soort ontmoedigingsbeleid en voelt alles behalve klantvriendelijk. Waarom kan ik na inloggen niet volstaan met bv postcode en huisnummer en geboortedatum. Ik had net een medewerkster van NS aan de telefoon die kan op basis van die gegevens namelijk ook al mijn informatie inzien. Dus nodig schijnt het niet te zijn.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 28 September 2015, 13:25

Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op het NS Serviceforum, dvangalen. Het is niet ontmoedigend bedoeld, maar ik begrijp je punt natuurlijk. Ik zal je suggestie voor je doorgeven.
Dank voor je begrip. Zou je me ook kunnen laten weten wat er met deze aanbeveling gebeurt?
Reputatie 7
Badge
Let op, dat je de vertraging van intercity direct niet via de normale inlog doet, maar via een formulier. Dan is vergoeding al vanaf 15 minuten van toepassing, ipv 30.
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/geld-terug-bij-vertraging-intercity-direct.html
Hoi Dvangalen. Pas begin 2017 zal dit proces waarschijnlijk wijzigen, wanneer de vergoeding voor Intercity Direct gelijk wordt getrokken met de gele treinen. Dit heeft onder meer te maken met de andere wijze van terugbetalen t.o.v. het reguliere GTbV beleid (zie ook het bericht van Keuzereiziger). Hierom kun je niet via Mijn NS claimen, omdat de terugbetaling dan niet goed verloopt, en omdat het dan niet mogelijk is te vermelden of je een extra kaartje hebt.
Dat julie gescheiden systemen hebben vind ik geen reden om telkens opnieuw al de gegevens te moeten invullen. Binnen een systeem moet dat op te lossen zijn, en nogmaals jullie hebben AL mijn gegevens in jullie systeem. Ik vind het daarom een wat vaag verhaal. Het feit dat jullie dat steeds opnieuw vragen is uiterst klantonvriendelijk.
Dat snap ik heel goed. Ik heb je signaal ook doorgezet naar mijn collega's.
dank je wel, ik ben benieuwd naar mogelijke vooruitgang op dit vlak!

Reageer