beantwoord

Vergoeding kaartje door vertraging gemist concert

• 5 maart 2020
  • 14 reacties
  • 338 Bekeken

Hallo lezers!

Ik heb door een vertraging eerder deze avond (5-3-2020 jl) een concert moeten missen. De trein van 18:41 naar Amsterdam CS via Schiphol, kwam door een defect stil te staan rond (18:55 dacht ik).

Door de lange duur hiervan miste ik mijn eindbestemming- een concert in Paradiso, waar het hoofdprogramma om 20:30 aanving..

Nu ben ik flexreiziger met daluurkorting, dus daar zit m het probleem niet. Waar ik wel van baal is dat ik dus en het concert heb moeten missen en dus mijn kaartje (incl verplicht lidmaatschap Paradiso €24,_ kwijt ben. Om maar niet te spreken over de verloren tijd..

Heb ik nog recht op schadevergoeding? Zeer benieuwd naar hoe coulant de NS is…

Daarnaast nog iets: Op de mijnns-site zie ik dat ik op 1-2 jl een checkin/checkout gemist zou hebben. Op mijn app zie ik echter dat ik uitgecheckt heb (zie afbeeldingen).. Weten jullie hoe dit zit?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Stanley Foort

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 maart 2020, 22:35

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U kunt een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging om een vergoeding te krijgen voor uw treinkaartje, maar de kosten voor het concertkaartje krijgt u waarschijnlijk niet vergoed. Het enige wat u nog zou kunnen proberen, is rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te zien of zij uit coulance bereid zijn u nog tegemoet te komen, maar ik schat de kans daarop niet hoog in.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

De “reis zonder check-uit” in Mijn NS is de manier waarop de geladen toeslag voor de Intercity direct wordt weergegeven. Dat kunt u ook zien aan de prijs. De check-in voor de reis staat er vlak onder, met een tijd van 22:49.

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U kunt een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging om een vergoeding te krijgen voor uw treinkaartje, maar de kosten voor het concertkaartje krijgt u waarschijnlijk niet vergoed. Het enige wat u nog zou kunnen proberen, is rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te zien of zij uit coulance bereid zijn u nog tegemoet te komen, maar ik schat de kans daarop niet hoog in.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

De “reis zonder check-uit” in Mijn NS is de manier waarop de geladen toeslag voor de Intercity direct wordt weergegeven. Dat kunt u ook zien aan de prijs. De check-in voor de reis staat er vlak onder, met een tijd van 22:49.

Thanx voor je snelle reply.

De klantenservice verwees mij juist naar deze community, met het verzoek een topic te openen. Dus dat is een beetje kastje-muur he ;) Op fb had ik ook de ns al getagd.En op twitter had ik al voor ik contact opnam een bericht naar ns_online gestuurd…

Het 2e deel van mijn klacht snap ik nu iets minder slecht. All in alll is het verwarrend dat er in het rood checkout/in gemist staat. Die toeslag betaal ik vaker en ik heb het nooit eerder zien staan. En daarnaast waarom op de site wel en op de app niet...

Reputatie 6
Badge

Ik neem aan dat je je bewust bent dat je met het openbaren van je e-ticket je persoonlijke gegevens deelt met jan en alleman? Persoonlijk zou ik aanraden om deze uit je bericht te verwijderen voordat iemand er op een of andere manier misbruik van zou maken.

Reputatie 7
Badge +3

NS vergoedt geen vervolgschade door verstoring/vertraging.  Wel kun je een beroep doen op de geldterugbijvertraging-regeling.

Voer de reis op 1 februari kun je het beste telefonisch via Facebook, Twitter of chat contact opnemen met NS klantenservice.

NB. Jouw persoonlijke gegevens staan nu openbaar.

Goed punt van die openbare gegevens mensen. Niet bij stilgestaan tbh, thanx voor het melden🤓

Maar ik zie dat ik het topic niet kan verwijderen noch editen. Als iemand een moderator weet die me kan helpen het te verwijderen (want heeft geen nut helaas): graag.

Reputatie 7
Badge +3

Na een uur kun je je eigen berichten niet meer wijzigen. Het is te hopen dat er een snel een moderator voorbijkomt die je bericht aanpast.

Goedemorgen Stanford! 

Ik heb de meldingen gezien en ik heb het voor je aangepast! Verder is het juiste advies al voor je gegeven! De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Zij kunnen even met je mee kijken in het systeem en een mogelijke restitutie in orde maken! 

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen Stanford! 

Ik heb de meldingen gezien en ik heb het voor je aangepast! Verder is het juiste advies al voor je gegeven! De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Zij kunnen even met je mee kijken in het systeem en een mogelijke restitutie in orde maken! 

@Sanne NS  Mag ik uit jouw reactie concluderen dat de regels mbt gevolgschade verruimd zijn? Gevolgschade zoals in dit geval concertkaartjes werd namelijk nooit vergoed.

@Stanford Wil jij hier laten weten of je een vergoeding hebt gekregen, zodat wij indien nodig onze antwoorden kunnen aanpassen?

Goedemorgen Stanford! 

@Sanne NS  Mag ik uit jouw reactie concluderen dat de regels mbt gevolgschade verruimd zijn? Gevolgschade zoals in dit geval concertkaartjes werd namelijk nooit vergoed.

@StanfordWil jij hier laten weten of je een vergoeding hebt gekregen, zodat wij indien nodig onze antwoorden kunnen aanpassen?

Volgens mij bedoelt Sanne gewoon de restitutie van het treinkaartje. 

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen Stanford! 

@StanfordWil jij hier laten weten of je een vergoeding hebt gekregen, zodat wij indien nodig onze antwoorden kunnen aanpassen?

Volgens mij bedoelt Sanne gewoon de restitutie van het treinkaartje. 

Restitutie van treinkaartje kan via de geldterugbijvertraging-regeling.

Hoi MoDe,

Ik heb het inderdaad niet over het concertkaartje, hier kunnen wij helaas niks aan doen. Ik heb het over de gemiste check uit die de TS aangeeft. Voor de vertraging is inderdaad een geld terug bij vertraging claim mogelijk.

Restitutie treinkaartje is niet van toepassing, want flex-abbo..

Verder is restitutie van de €1,56 toeslag wel autom. mogelijk toch?

Overigens heb ik- wat ik al schreef- gisteravond gelijk al gebeld met klantenservice over de mogelijkheid tot vergoeding van het concertkaartje, al was het maar uit coulance. Maar die verwezen mij dus hierheen… #kastje #muur 

Wat vreemd dat je bent door verwezen naar de Community, Stanford! Wij handelen namelijk nooit coulance zaken af via de Community! Ik moet je helaas nogmaals teleur gaan stellen, dit concert ticket gaat niet vergoed worden. Ik snap dat je door vertraging van ons dit hebt gemist, maar helaas kunnen wij hier niks aan doen en is dit overmacht geweest. Ik kan je dus geen vergoeding geven voor dit kaartje. Een geld terug bij vertraging claim kan wel degelijk, ook als je een NS Flex abonnement hebt. Indienen kan via de pagina die ik zojuist heb gedeeld. 

Wat vreemd dat je bent door verwezen naar de Community, Stanford! Wij handelen namelijk nooit coulance zaken af via de Community! Ik moet je helaas nogmaals teleur gaan stellen, dit concert ticket gaat niet vergoed worden. Ik snap dat je door vertraging van ons dit hebt gemist, maar helaas kunnen wij hier niks aan doen en is dit overmacht geweest. Ik kan je dus geen vergoeding geven voor dit kaartje. Een geld terug bij vertraging claim kan wel degelijk, ook als je een NS Flex abonnement hebt. Indienen kan via de pagina die ik zojuist heb gedeeld. 

Nee dat is niet vreemd. In mijn laatste nieuwsbrief van Rover stond aangegeven dat de klantenservice van NS zwaar onder de maat presteert. Ik heb dat zelf inmiddels ook al ondervonden, dus nee niet vreemd. 

Reageer