beantwoord

Vergoeding Keuzekaart

  • 12 februari 2018
  • 5 reacties
  • 280 Bekeken

Op 27 dec 20127 gepland: Arnhem-Zuid-Roosendaal (NBr) en terug met keuzekaart. Vervolg met betaald retour Roosendaal-Antwerpen.
Reis mislukt door wisselstoring tussen Oss en 's Hertogenbosch. In Oss verplicht uitstappen. Vervolgmogelijkheid werd steeds uitgesteld. Besloten terug te rijden naar Arnhem-Zuid en met auto naar Antwerpen te gaan om er op tijd aan te komen. Is gelukt. Vergoeding gevraagd voor vertraging. Is erkend. Ik krijg volledig 13,40 voor retour Roosendaal-Antwerpen. En 3,50 voor keuzekaart. Dat laatste is niet gewenst. Ik heb nieuw keuzekaart aangevraagd. Voor een retour Arnhem Zuid-Oss zou ik nooit een keuzekaart hebben gebruikt. Voor de vergoeding van 3,50 kan ik geen vergelijkende kaart voor keuzekaart aanschaffen (dagkaart voor heel Nederland). Wanneer een keuzekaart buiten mijn schuld verknald wordt, vind ik het niet meer dan billijk dat er een vervangende keuzekaart op mijn OVchipkaart bijgezet kan worden, dan pas is er sprake van een echte tegemoetkoming. De vraag is dus: vergoed een keuzekaart niet met geld maar met een nieuwe kaart.
Over de extra kosten van de particuliere autoreis naar Antwerpen en terug heb ik het niet. Daar vraag ik geen tegemoetkoming voor aan, want dat vind ik een gevolg van mijn uiteindelijke (hoewel noodgedwongen) keuze.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 12 februari 2018, 21:30

Hallo Zwemrob en welkom op het NS Forum,

Ik snap je punt, maar dit is in onze voorwaarden opgenomen. Dit is het bedrag wat je betaald voor een keuzedag en dat krijg je dan ook van ons terug. Ik zal je klacht onder de aandacht brengen dat je liever een keuzedag had ontvangen als vergoeding. Wat ik wel begrijp.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Zwemrob en welkom op het NS Forum,

Ik snap je punt, maar dit is in onze voorwaarden opgenomen. Dit is het bedrag wat je betaald voor een keuzedag en dat krijg je dan ook van ons terug. Ik zal je klacht onder de aandacht brengen dat je liever een keuzedag had ontvangen als vergoeding. Wat ik wel begrijp.

Mijn echtgenote heeft gisteren via U een vergoeding gekregen voor haar keuzedag. Ik moest deze volgens uw informatie zelf aanvragen. Bij deze.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn echtgenote heeft gisteren via U een vergoeding gekregen voor haar keuzedag. Ik moest deze volgens uw informatie zelf aanvragen. Bij deze.

 

 


Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij hebben geen inzage in uw gegevens. U kunt het beste via chat, Twitter of Facebook contact opnemen met NS klantenservice voor uw keuzedag.

 

Reputatie 7
Badge +4

U zit niet op een forum van Klantenservice en kunt hier geen aanvraag doen. De keuzedagen worden ook niet vergoed; u krijgt een couponcode voor een e-ticket dat geldig is tot 31 december dit jaar.

 


De druk op Klantenservice is op dit moment gigantisch. Bedenk voordat u contact opneemt of het  nu nodig is en echt niet kan wachten. Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Neem geen contact op als het niet nu echt moet. De wachttijden zijn zeer lang, soms uren. De beste kans maakt u in de latere avond en in de nacht.

Lees in ieder geval dit uitstekende topic  van Jouke NS door.
 

Om voor een een verlopen keuzedag een coupon te krijgen moet je contact opnemen met de klantenservice en zoals aangegeven kan dat wel eens heel lang duren. Bij vrijwel alles wordt je bijna gedwongen om het digitaal te doen maar waarom kan dat dan niet digitaal via mijnns?

Reageer