beantwoord

Vergoeding Keuzekaart

• 12 februari 2018
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Op 27 dec 20127 gepland: Arnhem-Zuid-Roosendaal (NBr) en terug met keuzekaart. Vervolg met betaald retour Roosendaal-Antwerpen.
Reis mislukt door wisselstoring tussen Oss en 's Hertogenbosch. In Oss verplicht uitstappen. Vervolgmogelijkheid werd steeds uitgesteld. Besloten terug te rijden naar Arnhem-Zuid en met auto naar Antwerpen te gaan om er op tijd aan te komen. Is gelukt. Vergoeding gevraagd voor vertraging. Is erkend. Ik krijg volledig 13,40 voor retour Roosendaal-Antwerpen. En 3,50 voor keuzekaart. Dat laatste is niet gewenst. Ik heb nieuw keuzekaart aangevraagd. Voor een retour Arnhem Zuid-Oss zou ik nooit een keuzekaart hebben gebruikt. Voor de vergoeding van 3,50 kan ik geen vergelijkende kaart voor keuzekaart aanschaffen (dagkaart voor heel Nederland). Wanneer een keuzekaart buiten mijn schuld verknald wordt, vind ik het niet meer dan billijk dat er een vervangende keuzekaart op mijn OVchipkaart bijgezet kan worden, dan pas is er sprake van een echte tegemoetkoming. De vraag is dus: vergoed een keuzekaart niet met geld maar met een nieuwe kaart.
Over de extra kosten van de particuliere autoreis naar Antwerpen en terug heb ik het niet. Daar vraag ik geen tegemoetkoming voor aan, want dat vind ik een gevolg van mijn uiteindelijke (hoewel noodgedwongen) keuze.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 12 februari 2018, 21:30

Hallo Zwemrob en welkom op het NS Forum,

Ik snap je punt, maar dit is in onze voorwaarden opgenomen. Dit is het bedrag wat je betaald voor een keuzedag en dat krijg je dan ook van ons terug. Ik zal je klacht onder de aandacht brengen dat je liever een keuzedag had ontvangen als vergoeding. Wat ik wel begrijp.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Zwemrob en welkom op het NS Forum,

Ik snap je punt, maar dit is in onze voorwaarden opgenomen. Dit is het bedrag wat je betaald voor een keuzedag en dat krijg je dan ook van ons terug. Ik zal je klacht onder de aandacht brengen dat je liever een keuzedag had ontvangen als vergoeding. Wat ik wel begrijp.

Reageer