beantwoord

Vergoeding mogelijk voor alternatieve busreis?

• 24 februari 2017
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Zo af en toe is er een storing op mijn traject. Vanochtend is dit ook het geval in verband met een seinstoring tussen Alphen ad Rijn en Leiden. Het is onbekend wanneer dit is opgelost. Nu is het beste alternatief om de Arriva bus 370 te pakken naar Schiphol en daar de trein te pakken. Is het hier ook een soortgelijke vergoeding voor? Gelijk aan de vergoeding bij vertragingen meer dan een half uur? Tot nu toe heb ik deze extra kosten zelf betaald, maar dat is mijn inziens niet terrecht.
icon

Beste antwoord door Annewil NS 24 februari 2017, 10:41

Hallo AAdnr9, welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je vanmorgen te maken had met een seinstoring! Op het moment dat er een verstoring is waardoor je niet kunt reizen op jouw traject mag je altijd zelf handelen en alternatief vervoer zoeken. Echter dit is wel voor je eigen rekening omdat je zelf de keuze maakt niet te wachten op het alternatieve vervoer. Wil je aanspraak maken op Geld terug bij Vertraging dan zul je gebruik moeten maken van het vervangend vervoer wat NS bied of de officiële omreisroute die op de website wordt aangegeven.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Geld terug bij Vertraging om de vindbaarheid te vergroten en omdat dat beter aansluit op de inhoud van je topic.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo AAdnr9, welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je vanmorgen te maken had met een seinstoring! Op het moment dat er een verstoring is waardoor je niet kunt reizen op jouw traject mag je altijd zelf handelen en alternatief vervoer zoeken. Echter dit is wel voor je eigen rekening omdat je zelf de keuze maakt niet te wachten op het alternatieve vervoer. Wil je aanspraak maken op Geld terug bij Vertraging dan zul je gebruik moeten maken van het vervangend vervoer wat NS bied of de officiële omreisroute die op de website wordt aangegeven.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Geld terug bij Vertraging om de vindbaarheid te vergroten en omdat dat beter aansluit op de inhoud van je topic.
Ik zou wel het claim formulier invullen, meestal krijg je dan een deel terug van je gemaakte kosten, je weet het nooit.
Beste Annewil,

De beredenering snap ik, maar de informatie op dat moment, omgeroepen door de NS, is dat het onbekend is wanneer het opgelost is. Er is geen informatie of communicatie beschikbaar over alternatieven mogelijkheden aangeboden door de NS. Dus de keuze is dan om te wachten, maar voor hoe lang? Is de NS uberhaupt al met alternatieve oplossingen bezig? Of zelf naar een alternatieve oplossing zoeken. En die keuze is dan snel gemaakt en levert voor mij de minste vertraging. Ik raad aan om te kijken hoe de NS de communicatie hierin kan verbeteren of een Geld terug bij alternatieve reizen gaat aanbieden. De kosten bij de klant neerleggen is te kort door de bocht, als er door de NS geen informatie gegeven is.
Reputatie 6
Wat was uw beoogde reis en met welk soort vervoerbewijs reisde u?
@wsm ik reis met de ns business card tussen Alphen en A'dam Sloterdijk

Reageer