beantwoord

vergoeding taxi kosten door vertraging

• 14 mei 2017
  • 1 reactie
  • 2825 Bekeken

Beste NS,

Op 5 april heb ik jullie een brief per post gestuurd en het contactformulier ingevuld inhoudende een verzoek tot vergoeding kosten door vertraging. Helaas heb ik tot op heden nog geen reactie ontvangen. Hopelijk krijg ik via deze weg wel binnen redelijke termijn reactie.

Het verzoek is gebaseerd op het volgende:
Op 24 maart ben ik de dupe geworden van enorme vertraging. Ik wou van Amsterdam naar Leiden toe via Sloterdijk. Helaas was er een storing waardoor al het treinverkeer via dat traject richting Leiden was uitgevallen. Op advies van NS medewerkers ben ik naar verschillende stations gegaan. Eerst naar Schiphol omdat ik via Schiphol Leiden zou kunnen bereiken. Toen dat niet het geval bleek te zijn werd mij geadviseerd naar Hoofddorp te gaan, want daar zouden bussen klaar staan. Na lang wachten werd vervolgens bekend door NS medewerkers dat er geen bussen zouden komen, maar dat we een omleiding moesten nemen via Rotterdam of Utrecht. Hierdoor zou ik, bovenop het uur dat ik al vertraagd was door het voorgaande verkeerd verkregen advies, nog ruim een half uur á uur extra vertraagd zijn. Om te beginnen moest ik eerst terug naar Schiphol, daar heb ik weer een NS medewerkster aangesproken. Ik vroeg haar hoe lang het via het omgeleide traject zou duren en/of er nog andere mogelijkheden waren omdat ik mij niet nog een half uur a uur EXTRA vertraging kon permitteren. Zij zei mij dat het via de trein niet meer mogelijk was Leiden te bereiken zonder die enorme vertraging en dat de taxi de snelste manier zou zijn om Leiden te bereiken. Daarop ben ik naar de taxiplek op Schiphol gerend om zo snel mogelijk een taxi te bemachtigen, aangezien ik al veel te laat was voor een heel belangrijke afspraak. Deze taxirit kostte mij €71,27,-. Vriendelijk verzoek ik u om mij de vergoeding van de taxirit ad. € 71,27 te doen toekomen.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 mei 2017, 09:26

Hallo Jasmijn92 en welkom op het NS Serviceforum,

Ik snap je frustratie. Ik moet helaas wel aangeven dat de kans erg groot is dat je deze taxikosten niet vergoed zal krijgen. Als je op eigen initiatief een taxi neemt zijn die kosten altijd voor jezelf. Alleen als een taxi door NS geregeld wordt worden de kosten vergoed. Ik wil je het advies geven om een reactie op de brief af te wachten. Misschien krijg je deze taxikosten wel vergoed, maar ik schat de kans klein in.

Je kan in ieder geval een claim indienen voor de treinreis zelf aangezien je meer dan een half uur vertraging moest ondervinden.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Jasmijn92 en welkom op het NS Serviceforum,

Ik snap je frustratie. Ik moet helaas wel aangeven dat de kans erg groot is dat je deze taxikosten niet vergoed zal krijgen. Als je op eigen initiatief een taxi neemt zijn die kosten altijd voor jezelf. Alleen als een taxi door NS geregeld wordt worden de kosten vergoed. Ik wil je het advies geven om een reactie op de brief af te wachten. Misschien krijg je deze taxikosten wel vergoed, maar ik schat de kans klein in.

Je kan in ieder geval een claim indienen voor de treinreis zelf aangezien je meer dan een half uur vertraging moest ondervinden.

Reageer