beantwoord

Vergoeding Taxi naar LUMC

• 3 december 2019
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Hoi,

Vandaag moest ik samen met wat studiegenootjes vanaf Station Delft reizen naar Leiden Centraal voor een belangrijk practicum. We bleven echter stilstaan op station Den Haag Mariahoeve omdat er een aanrijding had plaatsgevonden verder op het spoor. Om toch nog op tijd te komen voor ons practicum hebben wij met z'n zevenen een taxi genomen richting Leiden Centraal. Van vervangend vervoer van de NS was geen sprake. Ik vraag mij af of de 55 euro taxikosten vergoed kunnen worden in dit geval. Ik weet dat het bedrag niet als veel klinkt, maar aangezien ik al mijn uitgaven later terug zal zien in mijn studieschuld wil ik toch proberen om een vergoeding te ontvangen.

Dank,

Sil Emons

icon

Beste antwoord door Slidestops 3 december 2019, 17:29

Alternatief vervoer kiezen op eigen gelegenheid is ook op eigen kosten. Zelf een taxi nemen wordt niet vergoed. Enkel als deze taxi geregeld wordt door NS personeel. Deze hoef je dan ook niet voor te schieten. Er zijn bussen in gezet en er was een alternatief met de tram.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Alternatief vervoer kiezen op eigen gelegenheid is ook op eigen kosten. Zelf een taxi nemen wordt niet vergoed. Enkel als deze taxi geregeld wordt door NS personeel. Deze hoef je dan ook niet voor te schieten. Er zijn bussen in gezet en er was een alternatief met de tram.

Reputatie 7
Badge +3

Zelf een taxi regelen wordt zoals gezegd niet vergoed. Wel kun je dan voor je treinrit GTBV aanvragen. 

Er werden inderdaad bussen ingezet, die reden vanaf Mariahoeve. Het ligt er dan wel hoe laat je wilde reizen omdat het altijd een tijdje duurt voor de bussen er zijn. 

Dat tram alternatief heb je niets aan, dat was alleen tussen Laan van NOI en Centraal, rijdt niet naar Leiden.

Hoi Sil_Emons en welkom op de NS Community! 

Ik vrees helaas dat ik je geen ander antwoord kom brengen dan Slidestops en Momo reeds hebben gedaan. Als je zelf de keuze hebt gemaakt om een taxi te nemen, dan kunnen wij deze kosten helaas niet voor je vergoeden. Je hebt op eigen gelegenheid voor alternatief vervoer gekozen in plaats van het vervangend vervoer af te wachten. Uiteraard begrijp ik dat er in jouw situatie haast was om je practicum niet te missen, maar helaas is hier geen uitzondering voor. 

Reageer