beantwoord

Vergoeding taxikosten

• 18 December 2015
  • 1 reactie
  • 563 Bekeken

Ik wilde gisteravond met de laatste trein van Den Haag Centraal naar Utrecht (via Amsterdam) reizen om 00:14. Aangekomen op Den Haag Centraal bleek deze trein niet te rijden. Ik moest toch naar Utrecht, omdat ik niet in Den Haag kon blijven, vandaar dat ik een taxi heb genomen naar Utrecht. Dit is niet vooraf overlegd met iemand vna de NS, maar ik had geen andere mogelijkheid dan deze (of ik moest tot de eerste trein van 05:27 wachten. Dit heb ik wel geprobeerd, maar om half 3 werd het me te gortig en ben ik een taxi gaan pakken). Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn om deze taxirit vergoed te krijgen, want de kosten zijn aan de hoge kant voor dit ritje.
Ik hoor graag van jullie.
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 December 2015, 09:55

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
NS is verplicht reizigers thuis te brengen (tot de deur) als zij door vertraging of uitval van treinen op een station stranden. Toen de trein niet reed, had u daarom een medewerker van NS moeten aanspreken om uw situatie uit te leggen. De medewerker van NS had daarop vervoer voor u moeten regelen.

U geeft aan dat u zelf een taxi van Den Haag Centraal naar Utrecht hebt genomen, omdat u geen andere mogelijkheid had. Het is echter maar de vraag of NS dat ook zo ziet. Zo had u om 0.27 uur nog een trein naar Gouda Goverwelle kunnen nemen. Een taxi vanaf dat station naar Utrecht Centraal had NS vast minder gekost dan direct vanaf Den Haag Centraal, dus dat zou een reden kunnen zijn om uw taxikosten niet te vergoeden. Daarnaast was het wellicht nog een optie om naar station Den Haag Hollands Spoor te gaan. Vanaf daar rijden er nachtnettreinen naar Utrecht Centraal.

U hebt nu op eigen initiatief alternatief vervoer geregeld. NS is in zo'n geval niet verplicht de kosten die u gemaakt hebt, terug te betalen. U kunt natuurlijk altijd kijken of NS de gemaakte kosten uit coulance toch wil vergoeden.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Reageer