beantwoord

Vergoeding taxikosten

• 27 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 396 Bekeken

Zaterdag 19 augustus wilde ik om 17:21 met de trein van Almere muziekwijk naar Schiphol voor mijn vakantie. Ik moest om 18:15 op Schiphol zijn. Bij aankomst op het perron bleek er een defecte trein te staan. De conducteur kon niet vertellen hoe lang de storing ging duren. Ik heb toen met spoed een taxi moeten regel (kosten 99,65) om op tijd op Schiphol te komen. Er was geen tijd om dit eerst met de ns te overleggen. Heb ik nu recht op vergoeding van de gemaakte kosten
icon

Beste antwoord door Thomas NS 28 augustus 2017, 10:58

Hallo Mahyudin en welkom op het NS Serviceforum.

Wat spijtig om te lezen dat door een defecte trein, jouw reis verstoord was en je hebt moeten kiezen om met de taxi verder te reizen naar Schiphol Airport. Helaas vergoeden wij geen alternatieve reiskosten als het besluit hier vanuit de reiziger zelf komt. Zoals hierboven ook meermaals aangegeven: conducteurs kunnen adviseren om op kosten van NS een taxi te nemen. Dit gebeurt niet vaak, maar alleen met de toestemming van ons personeel kan zo'n vergoeding plaatsvinden. In dit geval kan dit niet direct terug geclaimd worden. Je zou voor coulance contact kunnen opnemen met onze klantenservice, niet geschoten: altijd mis.

Overigens hoop ik dat je jouw vlucht gehaald hebt en dat je inmiddels geniet van een welverdiende vakantie!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u zonder toestemming van NS een taxi neemt, vergoedt de Nederlandse spoorwegen die niet. U sprak met de conducteur en in sommige gevallen hebben ze de mogelijkheid een gratis taxi te regelen. Dat was een verstandige poging geweest. U kunt niet redeneren van 'Ik kom door een defect in de problemen en ik neem maar een taxi op kosten van NS.'

U heeft geen recht op vergoeding van de gemaakte kosten als u het op eigen initiatief heeft gedaan. Er is wel eens coulance in sommige gevallen. NS kan ook moeilijk een ander beleid voeren, dan wordt het nemen van een taxi op andermans kosten te gemakkelijk gemaakt.

NS vergoedt wel een taxi als u de laatste verbinding mist door toedoen van NS, mits in overleg met de conducteur, die het dan ook voor u regelt.
Badge +3
Recht op vergoeding heb je niet wanneer je op eigen initiatief een taxi neemt, hooguit dat ze uit coulance nog wat kunnen doen.

Wellicht had de conducteur ook nog wat voor je kunnen betekenen. Ik denk dat je te horen krijgt dat je een volgende keer beter ruimer kan plannen.
Reputatie 7
Badge +3
Of U uit coulance nog iets kunt regelen hangt vooral af van de vertrektijd van uw vliegtuig. Schiphol adviseert om 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Als u echter korter hebt gepland (dus als uw vliegtuig voor 21.15 uur vertrok) en u dan in de problemen komt zal NS niets vergoeden.
Reputatie 7
Hallo Mahyudin en welkom op het NS Serviceforum.

Wat spijtig om te lezen dat door een defecte trein, jouw reis verstoord was en je hebt moeten kiezen om met de taxi verder te reizen naar Schiphol Airport. Helaas vergoeden wij geen alternatieve reiskosten als het besluit hier vanuit de reiziger zelf komt. Zoals hierboven ook meermaals aangegeven: conducteurs kunnen adviseren om op kosten van NS een taxi te nemen. Dit gebeurt niet vaak, maar alleen met de toestemming van ons personeel kan zo'n vergoeding plaatsvinden. In dit geval kan dit niet direct terug geclaimd worden. Je zou voor coulance contact kunnen opnemen met onze klantenservice, niet geschoten: altijd mis.

Overigens hoop ik dat je jouw vlucht gehaald hebt en dat je inmiddels geniet van een welverdiende vakantie!
Thomas NS bedankt voor je reactie. Ik zal contact opnemen met de klantenservice omdat je zoals je zegt niet geschoten altijd mis is.

Reageer