beantwoord

Vergoeding taxikosten ivm vertraging

• 25 maart 2017
  • 3 reacties
  • 1053 Bekeken

Gistermiddag te maken gekregen op Amsterdam Zuid met een storing in de bovenleiding. De trein rijdt niet verder naar Schiphol met de mededeling dat dit nog wel even kan duren. Ik werk als stewardess voor de KLM en moet op tijd zijn voor Mn vlucht. Ik wacht even af op het perron. Conducteurs hebben helaas geen enkele info over wanneer er weer treinen rijden en hoelang dit gaat duren. Inmiddels stroomt het perron op Amsterdam Zuid vol gestrande reizigers. Uit nood heb ik maar een taxi genomen om toch op tijd te kunnen zijn voor Mn vlucht. Te betalen aan de taxichauffeur 36.57 euro. Ik heb de bon. Op tijd voor Mn vlucht, maar tot Mn grote verrassing zie ik op Mijn NS dat de trein alsnog verder is gereden met 15 min vertraging......Nu voel ik me toch wel een beetje belazerd....En geld weg en mijn trein die alsnog verder is gereden. Kan ik deze taxikosten ook terugkrijgen? Of iig tegemoetkoming?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 25 maart 2017, 12:49

Goedemiddag MaaikeKalsbeek, en welkom op het forum.

Ik snap dat je er ontzettend van baalt dat je trein net na jou is vertrokken, terwijl er verteld werd dat het nog wel even ging duren. Ik weet niet precies hoe dit gegaan is, maar ik weet dat het bij sommige problemen heel lastig is te voorspellen wanneer de treinen weer kunnen rijden.

Betreffende de taxikosten moet ik je teleurstellen. Eigenlijk vergoeden wij alleen taxikosten als je geen andere mogelijkheid meer hebt om die dag thuis te komen met het openbaar vervoer, en dan is het nog steeds belangrijk dat je het van tevoren aangeeft bij een servicepaal of een conducteur.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Sowieso worden taxikosten niet vergoed als U op eigen initiatief een taxi neemt. Alleen als U dat doet op aanwijzing van een NS-medewerker betaalt NS de taxi.
Reputatie 7
Badge +4
U heeft niet correct gehandeld om in aanmerking te komen voor teruggave. U kunt een schriftelijk verzoek indienen. Hierbij kan coulance worden betracht maar dat is echt afwachten. Het kan niet zo zijn dat iedereen die vertraging oploopt maar een taxi kan nemen op kosten van NS. Ukunt het proberen, het adres staat bij Klantenservice op de site. Succes is niet gegarandeerd.
Goedemiddag MaaikeKalsbeek, en welkom op het forum.

Ik snap dat je er ontzettend van baalt dat je trein net na jou is vertrokken, terwijl er verteld werd dat het nog wel even ging duren. Ik weet niet precies hoe dit gegaan is, maar ik weet dat het bij sommige problemen heel lastig is te voorspellen wanneer de treinen weer kunnen rijden.

Betreffende de taxikosten moet ik je teleurstellen. Eigenlijk vergoeden wij alleen taxikosten als je geen andere mogelijkheid meer hebt om die dag thuis te komen met het openbaar vervoer, en dan is het nog steeds belangrijk dat je het van tevoren aangeeft bij een servicepaal of een conducteur.

Reageer