beantwoord

Vergoeding wanneer trein gemist moet volledig zijn of bijbetalen door NS

• 7 februari 2017
  • 5 reacties
  • 361 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Een internationaal trein waarop ik had gerekend viel uit. Ik moest de Thalys nemen. Een klachten formulier gaat per post - niet via pdf via email dat nogal voor de hand ligt in 2017 ! - en ik heb het gevoel dat ik 50% van lager bedrag terug krijg als het mee zit. Waarom zou ik het Thalys kaartje niet vergoed krijgen. Ook, hoe later men boekt hoe duurder, maar in feite is dat helemaal niet handig met veelvuldig uitval van treinen op internationale trajecten. Excuss was werkzaamheden die uitliepen, daar mag ik de prijs voor betalen.

M.i. een monopolist die zijn klanten slecht behandelt op een eenzijdige manier. Ik ben dan ook onaangenaam verrast.
icon

Beste antwoord door Slidestops 7 februari 2017, 18:22

Je kunt geld terugkrijgen voor de vertraging die je eventueel op hebt gelopen, als je een reis niet maakt omdat er binnen een uur geen trein of alternatief zou rijden kan je ook geld terug krijgen.

Thalys is nooit een officieel omreisadvies en je maakt dus zelf deze beslissing. NS is bij wet vrijgesteld van kosten door vervolgschade of iets dergelijks.

Je kunt het eventueel proberen bij de klantenservice van NS International, dit is de klantenservice van binnenland en gaat je sowieso niet kunnen helpen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Je kunt geld terugkrijgen voor de vertraging die je eventueel op hebt gelopen, als je een reis niet maakt omdat er binnen een uur geen trein of alternatief zou rijden kan je ook geld terug krijgen.

Thalys is nooit een officieel omreisadvies en je maakt dus zelf deze beslissing. NS is bij wet vrijgesteld van kosten door vervolgschade of iets dergelijks.

Je kunt het eventueel proberen bij de klantenservice van NS International, dit is de klantenservice van binnenland en gaat je sowieso niet kunnen helpen.
Reputatie 6
Badge +1
Bij internationale treinreizen zijn de voorwaarden voor geld terug bij vertraging anders dan bij NS binnenland. Die laatste is heel coulant en geeft relatief veel geld terug.
Volgens Europese regels heeft u recht op 25% geld terug bij 1-2 uur vertraging en 50% bij meer dan 2 uur. Dat js dan ook wat de meeste vervoerders, volgrns mij ook Thalys, uitkeren.
Bedenk dat Thalys een aparte organisatie is, waarvoor men kaartjes kan kopen bij NS International.
De vertraging was niet bij Thalys denk ik, maar ws bij de Benelux trein van NS.

TS moet wel bij NS International zijn.
De vertraging was niet bij Thalys denk ik, maar ws bij de Benelux trein van NS.

TS moet wel bij NS International zijn.

Beneluxtrein is ook van NS International (en NMBS), dus je moet in dit geval ook bij NS International zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Bij internationale treinreizen zijn de voorwaarden voor geld terug bij vertraging anders dan bij NS binnenland. Die laatste is heel coulant en geeft relatief veel geld terug.
Volgens Europese regels heeft u recht op 25% geld terug bij 1-2 uur vertraging en 50% bij meer dan 2 uur. Dat js dan ook wat de meeste vervoerders, volgrns mij ook Thalys, uitkeren.
Bedenk dat Thalys een aparte organisatie is, waarvoor men kaartjes kan kopen bij NS International.

Thalys geeft een soort tegoedbon, binnen een jaar bij Thalys te besteden. NS is voor binnenlandse reizen inderdaad een stuk royaler. Deze treinen rijden doorgaans goed op tijd, ik heb maar een keer een vertraging gehad van meer dan twee uur. Ook zij vergoeden geen vervolgschade.

Reageer