beantwoord

Verkeerde informatie van personeel rondom restitutie toeslag ticket ICE

• 16 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

Beste ns,

Afgelopen zaterdag heb ik netjes een toeslagkaartje van 2,60 gekocht om met de ICE te kunnen reizen naar Utrecht naar Arnhem. Eenmaal vanuit Rotterdam op Utrecht aangekomen begreep ik dat de ICE niet meer reed (en overigens een hele hoop andere treinen vanwege een aanrijding met een persoon). Echter, toen ik vroeg aan NS personeel bij het informatiepunt op Utrecht Central of ik, nu ik het kaartje niet meer kon gebruiken, mijn geld terug kon krijgen, zei hij dat ik dat wel online kon declareren via het serienummer op het kaartje. Nu lees ik achteraf dat dit niet kan als je een los toeslagkaartje hebt gekocht! Ik vind dit echt jamemr en ronduit schandalig. Het gaat mij inmiddels niet meer om die 2,60 maar vooral om het principe dat er verkeerde informatie wordt verschaft door jullie personeel aan klanten en dat er om te beginnen heel veel onduidelijkheid heerst rond de geldigheid van een trajectkaart in de ICE trein. 

Ik hoor graag van jullie meer hierover. 

Groetjes,

Deborah

icon

Beste antwoord door Robert B 16 oktober 2019, 18:27

Met elk NS abonnement (uitgezonderd Flex Basis) en studentenreisproducten is de ICE toeslagvrij. Gewoon het kaartje inleveren bij een balie en je Traject Vrij tonen.

Wat je ook nog kunt doen (bij meer dan 30 minuten vertraging) is GTbV claimen, zie deze tabel bij Extra vervoerbewijzen. Iets meer werk maar moet zeker lukken.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge

Ik denk dat er verwezen werd naar het GTBV formulier omdat u uw reis niet kon maken en/of moest omreizen naar uw bestemming. Daar kunt u uw claim indienen voor geld terug voor deze reis.

En wat is er onduidelijk aan het reizen met uw trajectkaart in de ICE ?

Ik zal dat dan proberen, maar ook dat is onduidelijk, want ik begreep uit andere topics dat er

geen vergoeding mogelijk is voor een los toeslag kaartje:

Daarnaast over reizen met trajectkaart in de ICE  lees ik  bij FAQ dat ik geen toeslagkaart nodig heb, maar toen mijn vriend zaterdag belde voor de reist werd er weer wel gezegd dat ik die wel moet kopen. Dus ik mis ergens een duidelijke lijst van welke abonnementen nou wel/niet een toeslagkaart voor de ICE vergen.

Reputatie 7
Badge +4

Met een geldig NS-abonnement heeft u in de ICE bij binnenlandse reizen geen toeslagkaartje nodig. Punt. Wel bij de ICDirect.

U kunt uw toeslag gewoon terug vragen. U kunt zich niet beroepen op de informatie die NS-medewerkers zouden hebben gegeven.

Badge +3

Met elk NS abonnement (uitgezonderd Flex Basis) en studentenreisproducten is de ICE toeslagvrij. Gewoon het kaartje inleveren bij een balie en je Traject Vrij tonen.

Wat je ook nog kunt doen (bij meer dan 30 minuten vertraging) is GTbV claimen, zie deze tabel bij Extra vervoerbewijzen. Iets meer werk maar moet zeker lukken.

Reageer