Verschil in terugbetaling na vertraging

Goede dag. We zijn met een groeps uitje naar de toppers geweest. We hebben toen heel veel vertraging gehad, nu heb ik voor alle 6 de personen geld terug gevraagd omdat ik ze ook allemaal in een keer gekocht had. Ns Groepsreis. Nu vind ik het vreemd dat ik voor 1 persoon 8.35 terug heb gekregen. en een paar dagen later voor de andere 5 heb ik 4.07 terug gekregen. We hebben toch echt met z'n allen in de zelfde Trein gezeten. Waar zit dit verschil dan in.
Mvg
Wilms

14 reacties

Hallo Wilms, welkom op het NS Serviceforum.

Wat gek dat een persoon meer Geld terug bij Vertraging heeft ontvangen. Wanneer het dezelfde reis en hetzelfde traject en vervoerbewijs betreft zou dit niet moeten kunnen. Vreemd. Heb je bij alle personen dezelfde vertrektijd, traject etc. ingevuld? Zijn de claims volledig identiek aan elkaar?
Ja ik heb alles 3x gecontroleerd voordat ik het opstuurden en vertrek station en vertrektijden waren gelijk. Je moet ook alles per persoon invullen dus als ik al een foutje had gemaakt dan was dat misschien bij 1 of 2 personen gebeurt.
Hoi Wilms. Heb je alle claimnummers? Dan kijk ik even mee.
600048648 -> 8,35 terug gekregen
Op claimnummers 600048683,48679,48671,48666,48665,489657 -> 4,07 terug gekregen en ik heb net de laatste terug gekregen clamnummer 600048661 -> 4.08 terug bij deze staat ook +30minuten vertraging terwijl bij de andere claims +60minuten vertraging staat.
Reputatie 7
Badge
Wilms, wat was de reden van de vertraging?
Reputatie 7
Badge
Wat ik mij trouwens ook afvraag. reisde die andere 4 personen niet gewoon met korting? Want dat zou misschien kunnen verklaren waarom ze minder geld hebben terug gekregen.
Wat wij begrepen hebben is dat na station weert een trein met stukken op het spoor stond. Er ging geen trein meer verder. Wij zijn toen via Venlo gereist.
De andere personen hebben niet gereist met korting. Ik heb via ns groepsreis alle 8 de kaarten besteld. We hebben ook alle 8 samen gereist op de zelfde tijd. Daarom vind ik het vreemd dat er nu dus 3 verschillende prijzen zijn. Eentje 8.35. Eentje 4.08 en de rest 4.07.
Reputatie 7
Badge
Wat wij begrepen hebben is dat na station weert een trein met stukken op het spoor stond. Er ging geen trein meer verder. Wij zijn toen via Venlo gereist.
De andere personen hebben niet gereist met korting. Ik heb via ns groepsreis alle 8 de kaarten besteld. We hebben ook alle 8 samen gereist op de zelfde tijd. Daarom vind ik het vreemd dat er nu dus 3 verschillende prijzen zijn. Eentje 8.35. Eentje 4.08 en de rest 4.07.

En door die omweg via Venlo hebben jullie veel langer gereisd zeg maar?
Ja klopt. Wij stranden dus in weert. Daar ging de trein niet verder en ze konden ons niet vertellen hoe lang het ging duren. We hebben eerst een tijdje gewacht maar de vertraging stond toen al op een uur en hebben toen besloten om terug naar roermond te gaan en dan via Venlo te gaan. Wilde toch optijd komen voor de toppers. Ook op de omweg hebben we nog vertraging gehad waardoor we net optijd waren. In totaal dacht ik bijna 3 of 4 uur langer gereist dan gepland was. De terugreis ging zonder vertraging en toen waren we op 2 en een half uur thuis.
Reputatie 7
Badge
4 uur langer reizen vanwege de omweg Venlo lijkt me wel een beetje onwaarschijnlijk hoor, maar goed.
In post 4 staan alle claim nummers. Laat me maar even weten of ik de goede nummers gebruikt heb.

@ trein ns. Geef me even je mail adres. Dan maak ik een print screen van die dag van Google maps. Kunje je zien waar we overal geweest zijn. En ook hoelaat. De bus van het hotel naar de toppers vertrok om 19:00 uur en we hebben moeten rennen om die te halen. En als ik me niet vergis hadden we de trein van 12:13 van station echt.
Reputatie 7
Badge

@ trein ns. Geef me even je mail adres. Dan maak ik een print screen van die dag van Google maps. Kunje je zien waar we overal geweest zijn. En ook hoelaat. De bus van het hotel naar de toppers vertrok om 19:00 uur en we hebben moeten rennen om die te halen. En als ik me niet vergis hadden we de trein van 12:13 van station echt.

Ik wil liever niet mijn email geven.

Maar luister, misschien heb je wel gelijk hoor, en heeft de omweg wel 4 uur geduurd. Maar het leek mij in 1e instantie een beetje onwaarschijnlijk, zo bedoelde ik dat dus.
Hoi Wilms. Ik zie 8 nummers en niet alle nummers zijn claimnummers. Als het goed is staat er in iedere brief of e-mail een claimnummer. Wil je dit nog eens checken?
Wilms, zou je de nummers nog eens willen controleren?

Reageer