beantwoord

Vertraging

• 15 september 2015
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Waarom krijg ik geen geldt terug bij vertraging als ik door de schuld van NS mijn trein mis.
Het volgende gebeurde op 24-8
Omroep zegt de trein vertrek op perron 7 normaal op perron 4.
Op de tijdstip van vertrek komt trein op perron 4 binnen. terwijl er wordt omgeroepen vertrek op 7
!0 sec later wordt er omgeroepen vertrek van perron 4.
Daar aangekomen is de trein weg en moeten we een half uur wachten
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 september 2015, 10:55

Het systeem heeft inderdaad de trein van 12.18 herkend en gepakt als zijnde rijdend. Jij zou dan de trein van 12.48 hebben gepakt. Op een deel van jouw traject (Wormerveer - Uitgeest) was inderdaad sprake van een defecte trein. Dit probleem is rond 12.30 uur opgelost maar had een korte nasleep.

Ik heb jouw claim alsnog laten herzien. Hij is nu goedgekeurd!
Bekijk origineel

6 reacties

De vertraging wordt automatisch afgewezen als er volgens het systeem geen sprake is van een vertraagde trein.

Door contact op te nemen met de klantenservice kom je wellicht toch in aanmerking voor het gebruik van de regeling.
Hoi RobRosendal, en welkom!

Wat Luchmacht schrijft is correct. In dit geval heeft ons systeem de trein gevonden, maar omdat dit een geautomatiseerd systeem is, kan het niet weten dat er door verkeerde informatievoorziening een trein is gemist.

Je mag mij het claimnummer wel even geven. Ik kijk graag voor je wat er is gebeurd.
Het claim nr is 40956528
Van Sloterdijk naar Schagen
De trein zou omgeleid worden via Haarlem ivm defecte trein nabij Uitgeest
Het systeem heeft inderdaad de trein van 12.18 herkend en gepakt als zijnde rijdend. Jij zou dan de trein van 12.48 hebben gepakt. Op een deel van jouw traject (Wormerveer - Uitgeest) was inderdaad sprake van een defecte trein. Dit probleem is rond 12.30 uur opgelost maar had een korte nasleep.

Hartsikke bedank voor de snelle reactie
Geen dank, Rob!

Een tip: mocht je een volgende keer een dergelijke situatie meemaken (dus waarbij vertraging ontstaat door verkeerde informatie), dien je verzoek dan in per e-mail of brief. Dan wordt er naar de volledige situatie gekeken. Al hoop ik natuurlijk dat dit niet meer voorkomt 🙂.

Reageer