beantwoord

Vertraging

• 6 July 2016
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste mensen van de NS
Na 6 jaar geen gebruik te maken van de diensten van de NS , dacht ik een gezellige uitje van Tilburg naar Leeuwarden te maken. Dat gezellig kun je wel weghalen, de terug reis was dramatisch . Ipv lekker ontspanned op de stoel te zitten was het kont en nu op de telefoon kijken of ik ├╝berhaupt wel thuis zou komen. De laatste trein van Leeuwarden naar Tilburg was 21.03 uur. Is er een vertraging van 20 minuten op het spoor opgelopen wat heel gefrusteerd was . In amersfoort moest er een trein gekoppeld worden wat weer een vertraging gaf van 15 minuten. Aangekomen in Utrecht was ik toch weer oogelucht dat het toch zal aansluiten dat ik alsnog de laatste trein van denbosch naar tilburg kon pakken. Het was tot elke minuut heel vervelend op de app te kijken door de opgelopen vertragingen. Aangekomen in denbosch kreeg ik het vervelende nieuws dat er geen treinen meer reden naar Tilburg , er is een taxi gebeld en 40 minuten op een taxi moeten wachten ! En ipv van 00:31 uur was ik om 1:45 uur in Tilburg .
icon

Beste antwoord door Tochjo 6 July 2016, 23:33

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
U hoeft zich nooit zorgen te maken of u wel thuis kunt komen. NS is verplicht reizigers thuis te brengen (tot de deur) als zij door vertraging of uitval van treinen op een station stranden. Dat hebt u ook ervaren, want er is voor u een taxi geregeld.

Wellicht ten overvloede en een schrale troost: omdat u een vertraging van minstens 30 minuten hebt opgelopen, kunt u een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging. U hebt zelfs minstens 60 minuten vertraging gehad, wat waarschijnlijk betekent dat u de volledige ritprijs van Leeuwarden naar Tilburg vergoed krijgt, al hangt dat wel af van het vervoerbewijs waarmee u gereisd hebt. Voor meer informatie over de regeling Geld terug bij vertraging kunt u kijken op deze pagina.

Reageer