beantwoord

Vertraging

Wij reisden afgelopen Zaterdag met de Trein naar Schiphol.
Doordat de Trein niet verder kon reizen vanaf Rotterdam ivm kapotte bovenleiding en er niet tijdig een andere mogelijkheid was om te reizen met de trein,waren wij genoodzaakt om de reis per Taxi te vervolgen.
Als wij dit niet hadden gedaan hadden wij onze vlucht gemist.
Wil van jullie op zijn minst de extra Taxi kosten van 150,00 Euro vergoed hebben en mogelijk ook de treinkaartjes.
Ik kan alles overleggen en aantonen mits het nodig is.
Mvrgr Hmt Hooijen
06********
********@hotmail.com
icon

Beste antwoord door Iris NS 16 april 2018, 16:32

Welkom op het NS Serviceforum, Harrie Hooijen :)

Wat een pech dat je juist op de dag dat je je vliegtuig moet halen, te maken krijgt met een storing op het spoor. Het is natuurlijk begrijpelijk dat je een taxi hebt gepakt om je vlucht te halen. Echter, zoals Tamzin al aangaf, kan er door NS-personeel een taxi voor je worden geregeld. Als je zelf een taxi pakt, kan je de kosten helaas niet terugvragen.

Ik heb trouwens je persoonlijke gegevens uit je post gehaald omdat dit een openbaar forum is.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoop vandaag op reactie
Reputatie 7
Badge +3
U heeft recht op geheel of gedeeltelijke vergoeding van uw treinkaartje. Verder wordt een taxi alleen vergoed als U die op aanwijzing van een personeelslid van NS hebt genomen, als U dat op eigen initiatief hebt gedaan zijn de kosten voor eigen rekening. NS is Namelijk wettelijk niet verplicht in dat geval de kosten te vergoeden. Wellicht kunt U wat claimen bij de reisverzekering.
Hoop vandaag op reactie

Hi Harrie. Begrijp dat je vandaag op reactie hoopt. Zo hoop ik al 6 weken op reactie. Dus houd niet te veel rekening met vandaag. Succes met je declaratie!
Reputatie 7
Badge
Welkom op NS reizigersforum.
Wat een pech heeft u gehad!

U had NS om een taxi kunnen vragen op vertoon van uw vliegtickets. Heeft u op station een NS'er gevraagd? Of heeft u op de knop van de servicepaal gedrukt? Of heeft u NS gebeld? Zo nee, dan helaas, alleen treinkaartjes vergoed. Bellen met NS is het beste.
U heeft recht op geheel of gedeeltelijke vergoeding van uw treinkaartje. Verder wordt een taxi alleen vergoed als U die op aanwijzing van een personeelslid van NS hebt genomen, als U dat op eigen initiatief hebt gedaan zijn de kosten voor eigen rekening. NS is Namelijk wettelijk niet verplicht in dat geval de kosten te vergoeden. Wellicht kunt U wat claimen bij de reisverzekering.

Tamzin werk jij bij NS? Maak je dan als zodanig kenbaar. Zo niet, hou je dan verre van dit soort reacties die lijken op officieel NS antwoord.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, ik vertel alleen maar wat de regeling is.
Harrie, haal vooral je persoonlijke gegevens weg van dit openbare forum.
Reputatie 7
Badge
Overigens mag je van een serviceverlenende conducteur verwachten dat hij/zij omroept dat reizigers naar Schiphol met vliegtickets zich bij kop van de trein melden, om oplossing voor vervoer naar luchthaven te regelen. Dat heb ik zo in buitenland al 2x meegemaakt.
Tamzin werk jij bij NS? Maak je dan als zodanig kenbaar. Zo niet, hou je dan verre van dit soort reacties die lijken op officieel NS antwoord.

Tsja, het grote manco van dit forum. Vele nietsvermoedende reizigers posten hier een serieus probleem of vraag en denken door NS geholpen te worden, terwijl ze antwoord krijgen van iemand van 14 jaar welke op school een tussenuurtje heeft.

Verder realiseren vele klanten zich niet dat elk bericht (met persoonlijke inhoud) door de hele wereld gelezen kan worden.

Een dubbele en duidelijke waarschuwing zou op haar plaats zijn bij aanmelden op dit forum!
Welkom op het NS Serviceforum, Harrie Hooijen :)

Wat een pech dat je juist op de dag dat je je vliegtuig moet halen, te maken krijgt met een storing op het spoor. Het is natuurlijk begrijpelijk dat je een taxi hebt gepakt om je vlucht te halen. Echter, zoals Tamzin al aangaf, kan er door NS-personeel een taxi voor je worden geregeld. Als je zelf een taxi pakt, kan je de kosten helaas niet terugvragen.

Ik heb trouwens je persoonlijke gegevens uit je post gehaald omdat dit een openbaar forum is.

Tsja, het grote manco van dit forum. Vele nietsvermoedende reizigers posten hier een serieus probleem of vraag en denken door NS geholpen te worden, terwijl ze antwoord krijgen van iemand van 14 jaar welke op school een tussenuurtje heeft.

Verder realiseren vele klanten zich niet dat elk bericht (met persoonlijke inhoud) door de hele wereld gelezen kan worden.

Een dubbele en duidelijke waarschuwing zou op haar plaats zijn bij aanmelden op dit forum!

Allereerst ben je nu erg minachtend naar andere serieuze forumleden toe of bedoel je dat jij die 14 jarige bent die in een tussenuur reageert ? Ik weet namelijk zeker dat veel van de andere serieuze forumdeelnemers dat nml. niet zijn. Het wordt tijd dat je je eigen berichten eens leest voordat je ze plaatst en nadenkt hoe dingen overkomen op anderen.

Daarnaast snapt elke leek toch dat als je ergens openbaar gegevens neerzet op internet dat dit door iedereen te lezen en te gebruiken is. Als mensen dat niet door hebben dan helpt een waarschuwing daarvoor ook niet. Daarnaast, heb jij de forum voorwaarden doorgelezen?

Als mensen ergens iets aan moeten klikken betreffende voorwaarden en daar mee akkoord moeten gaan dan leest het overgrote deel die voorwaarden niet door voordat ze er mee akkoord gaan. Die extra waarschuwing wordt dan dus ook door een groot deel niet gelezen.

Reageer