beantwoord

Vertraging afgekeurd

• 7 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 271 Bekeken

Beste, 19 juli jl. had ik >30 minuten vertraging op traject Zwolle - Bunnik. Trein van Zwolle was vertraagd en daardoor miste ik de overstap in Utrecht naar Bunnik. Vervolgens had de eerstvolgende trein naar Bunnik ook wéér vertraging wat mijn totale vertraging op ruim een half uur maakte.

Ik heb zoals jullie adverteren (een deel van) mijn geld teruggevraagd via Mijn NS. Dit verzoek is echter afgewezen, in de brief wordt verwezen naar dit forum. Hoe komt het dat mijn verzoek is afgewezen?

Groeten,

w.beer
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 augustus 2015, 16:07

Ik kan het allemaal even voor je nakijken w.beer en desgewenst de claim opnieuw onder de loep (laten) nemen. Je kan een verzoek indienen bij de 24/7 Klantenservice via telefoon (030-751 51 55) of Twitter. Mocht je niet zo veel haast hebben dan mag je mij een privébericht sturen. Het kan even duren voordat ik het privébericht behandel. Geef in ieder geval dan het claimnummer even door.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Normaliter wordt in de afwijzigingsbrief ook een reden van afwijzen aangegeven?
En welke treinen had u genomen?
Ik kan het allemaal even voor je nakijken w.beer en desgewenst de claim opnieuw onder de loep (laten) nemen. Je kan een verzoek indienen bij de 24/7 Klantenservice via telefoon (030-751 51 55) of Twitter. Mocht je niet zo veel haast hebben dan mag je mij een privébericht sturen. Het kan even duren voordat ik het privébericht behandel. Geef in ieder geval dan het claimnummer even door.
Wilde gok van de reis:

Zwolle: 13.18, spoor 3a de trein naar Rotterdam Centraal genomen (544)
Utrecht: 14.11+3 aangekomen en geprobeerd over te stappen op 14.14 (7449) naar Rhenen. Overstap niet gehaald en daarom op 14.43+12m gestapt naar Rhenen (7451).

Is dat correct TS? Dan ga ik er vanuit dat de claim afgewezen is omdat alleen maar naar de vertraging van de 7451 is gekeken, en dat was +12. De layovertime (minimale overstaptijd) op Utrecht is namelijk 5 minuten. Zou TS kunnen laten weten of dit verhaal correct is?
Hoi allen, bedankt voor jullie reacties.

Wilde gok van de reis:

Zwolle: 13.18, spoor 3a de trein naar Rotterdam Centraal genomen (544)
Utrecht: 14.11+3 aangekomen en geprobeerd over te stappen op 14.14 (7449) naar Rhenen. Overstap niet gehaald en daarom op 14.43+12m gestapt naar Rhenen (7451).

Is dat correct TS? Dan ga ik er vanuit dat de claim afgewezen is omdat alleen maar naar de vertraging van de 7451 is gekeken, en dat was +12. De layovertime (minimale overstaptijd) op Utrecht is namelijk 5 minuten. Zou TS kunnen laten weten of dit verhaal correct is?

Het ging om een treinrit op de zondagavond. Ik heb toen om 19.32 uur ingecheckt in Zwolle en de eerstvolgende trein naar Utrecht gepakt (volgens mij is dat de trein van 19.48 uur). Vervolgens tijdens de treinrit met de reisplanner gezien dat ik mooi de overstap naar Bunnik kon halen, trein van 20.44 uur. Helaas kwam onze trein met vertraging aan op Utrecht CS, waardoor ik deze overstap heb gemist. Vervolgens heb ik een half uur gewacht op de volgende stoptrein naar Bunnik, die ook nog eens vertraagd was. Waardoor het totaal dus op ruim een half vertraging uitkwam.

@Klaas_Jan NS: ik zal deze reactie ook naar jou sturen in een privébericht.

mvg, w.beer
Badge +3
Dan zijn de tijden anders, maar het principe is hetzelfde. De trein uit Zwolle van 19.48 uur komt volgens dienstregeling om 20.41 in Utrecht aan. De sprinter naar Bunnik vertrekt om 20.44 uur. Dit is geen officiële overstap, omdat de tijd tussen aankomst en vertrek slechts drie minuten is. Op Utrecht Centraal wordt voor zo'n overstap, waarbij van eilandperron moet worden gewisseld, minimaal vijf minuten aangehouden.

Formeel geldt: "uw Geld terug bij vertraging-aanvraag wordt alleen toegekend wanneer u heeft gereisd via een door de NS Reisplanner aangegeven route op dat tijdstip". U zult zien dat wanneer u een reis plant met vertrek na 19.30 uur u nooit een advies krijgt met maar drie minuten overstaptijd. Uw claim is daarom terecht afgewezen, want uw totale vertraging was slechts 12 minuten.
Dan zijn de tijden anders, maar het principe is hetzelfde. De trein uit Zwolle van 19.48 uur komt volgens dienstregeling om 20.41 in Utrecht aan. De sprinter naar Bunnik vertrekt om 20.44 uur. Dit is geen officiële overstap, omdat de tijd tussen aankomst en vertrek slechts drie minuten is. Op Utrecht Centraal wordt voor zo'n overstap, waarbij van eilandperron moet worden gewisseld, minimaal vijf minuten aangehouden.

Formeel geldt: "uw Geld terug bij vertraging-aanvraag wordt alleen toegekend wanneer u heeft gereisd via een door de NS Reisplanner aangegeven route op dat tijdstip". U zult zien dat wanneer u een reis plant met vertrek na 19.30 uur u nooit een advies krijgt met maar drie minuten overstaptijd. Uw claim is daarom terecht afgewezen, want uw totale vertraging was slechts 12 minuten.

Duidelijk. Normaal gesproken kan ik de overstap echter wel gewoon halen, dus vertraging blijft natuurlijk >30 minuten. Ik snap echter dat ik volgens de NS regels nu geen recht op geld terug heb.
Waar kun jij/ik overigens zien wat de vertraging was in Bunnik op een datum in het verleden? Is daar een handige website voor?
Badge +3
Wij gebruiken ovtijden.com daarvoor.

Reageer