vertraging bij stakingsdag Noord na alternatieve route via Blauwnet | NS Community
beantwoord

vertraging bij stakingsdag Noord na alternatieve route via Blauwnet

  • 27 August 2022
  • 5 reacties
  • 329 Bekeken

Afgelopen woensdag (stakingsdag Noord) moest ik van Coevorden naar Hoofddorp. Aangezien er vanuit Zwolle geen treinen gingen besloten wij van checken naar Hardenberg te reizen (Blauwnet), en daar over te stappen op de Blauwnet naar Almelo, vanaf waar we naar Amersfoort reden, dan naar Schiphol en daarna naar Hoofddorp. In totaal duurder dat 90 minuten langer dan wat het onder normale omstandigheden zou zijn geweest.

 

Echter, bij het claimen van vertraging via Mijn NS krijg ik slechts de optie om een vertraging te claimen op Coevorden-Almelo óf op Almelo-Hoofddorp.

 

Die individuele stukken waren niet (of nauwelijks vertraagd), maar de gehele route was véél langer. Wat doe ik nu?


 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 August 2022, 17:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De stakingsregeling voorziet ook in een tegemoetkoming in kosten voor vervangend vervoer met een maximum van € 25 per persoon. Ik zou dat proberen, bv om de kosten die met Blauwnet zijn gereisd (vervangend vervoer) vergoed te krijgen.

https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Ojdg en welkom op de NS Community! 

De regeling voor Geld terug bij Vertraging geldt alleen voor de NS-trajecten. Het deel voor Blauwnet is dus helaas niet terug te vragen. Je kunt kiezen voor Geld terug bij vertraging of voor een tegemoetkoming van ander vervoer. Dit zou je dus wellicht nog kunnen doen voor het deel met Blauwnet. Dit kun je terugvragen via de chat. Als je direct ‘staking’ invult, stuurt de bot automatisch het juiste formulier die je kan invullen hiervoor.

Wow, bedankt voor de antwoorden.

 

Wat ook weer een bizar slecht NS verhaal! Samengevat is het dus zo dat ik 90 minuten vertraging had dankzij de staking van het NS personeel (ergo, vanwege het feit dat de NS haar personeel niet redelijk wil betalen, ik heb alle begrip voor de stakers), maar geen (nauwelijks) vergoeding kan krijgen omdat ik mijn eigen oplossing bedacht, in plaats van als een mak schaap naar Zwolle te gaan om daar dan “geen vervoer” te vinden? 

 

In plaats van mij te straffen zou de NS een bedankje naar Blauwnet moeten sturen en mij mijn volledige reis moeten vergoeden!

ik heb alle begrip voor de stakers), 

Als u alle begrip voor de stakers hebt begrijp ik niet waarom u zo klaagt over een wat langere reistijd.

ik heb alle begrip voor de stakers), 

Als u alle begrip voor de stakers hebt begrijp ik niet waarom u zo klaagt over een wat langere reistijd.

 

Goede vraag! En mijn antwoord is dat mijn begrip voor de stakers geen reden is om de NS haar verantwoordelihkheid te laten ontlopen. De vertraging is de verantwoordelijkheid van de NS, niet van de de stakers...

 

Het is juist van belang om de NS zoveel mogelijk financiële hinder te laten ondervinden als gevolg van de staking en niet, zoals voor mij nu het geval lijkt te zijn, juist méér te laten verdienen als gevolg van mijn uit nood geboren langere reis. 

Reageer