beantwoord

vertraging compensatie afgewezen

• 1 September 2021
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Op 8 en 9 augustus heb ik tweemaal langere vertraging gehad. Beide dagen kan ik niet indienen online. Er is niets anders dan andere situaties in het verleden waarbij ik wel gewoon de welbekende NS compensatie kreeg na vertraging.

Net erover gebeld met de klantenservice. Die gaf me gelijk en die heeft het ingediend voor me. Nu is hij in mn inbox alsnog afgewezen..

Het gaat om 

-9 aug den haag centraal - eindhoven. Aangekomen bij rotterdam cs stroomstoring breda dus reed niet verder. Toen kon ik via utrecht reizen gelukkig, maar vertraging 45 min. Onderweg naar vliegveld, dat was krap.

-8 aug amsterdam centraal (de trein via haarlem) - den haag moerwijk. Aangekomen bij haarlem trein niet verder ivm defecte trein voor ons. Reed niets naar den haag voor onbekende tijd. Zeker komende 45 min niet en veel onzekerheid. Toen ben ik na 25 min wachten op duidelijkheid haarlem stad maar even ingegaan. 2.5 uur later alsnog de trein gepakt. Trein reed zeker het komende uur nog niet toen we stilstonden in haarlem.

Waarom krijg ik voor beide reizen niet gewoon compensatie?

Ik doe het even zo, net heel lang in de wacht gestaan telefonisch.

Vriendelijk bedankt.

icon

Beste antwoord door Robert B 1 September 2021, 16:12

Welkom bij de NS Community!

Als online indienen niet lukt (vanuit Mijn NS) gebruik dan voortaan het formulier (aanvraag zonder Mijn NS) op https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html dan heb je de Klantenservice niet nodig.

Op een afwijzing kan je inderdaad reageren met uitleg.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Claims voor Geld terug bij Vertraging worden in eerste instantie door een computer beoordeeld. Die is wel snel, maar niet slim :slight_smile:  Als het verhaal dus ‘ingewikkeld’ wordt, zul je vaak een automatische afwijzing krijgen.

Als het goed is, kun je per e-mail op de afwijzing reageren en je verhaal uitleggen. Deze reactie zal door een mens beoordeeld worden, minder snel maar wel slimmer :wink:

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als online indienen niet lukt (vanuit Mijn NS) gebruik dan voortaan het formulier (aanvraag zonder Mijn NS) op https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html dan heb je de Klantenservice niet nodig.

Op een afwijzing kan je inderdaad reageren met uitleg.

Reageer