beantwoord

Vertraging door aanrijding met persoon bij Dieren

• 20 mei 2018
  • 9 reacties
  • 910 Bekeken

Wij mijn vrouw en ik waren op terugweg naar Hengelo met trein van 17;30 uit Middelburg over Zutphen toen er in de trein werd omgeroepen dat de trein niet verder ging dan Arnhem vanwege aanrijding met persoon bij Dieren
Er werd door NS geadviseerd de trein naar Utrecht te nemen en vanuit Utrecht de trein richting Enschede
Daar ging onze vrije reis met dalurenkaart of wordt er toch iets vergoed?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 21 mei 2018, 13:32

Hallo Luiks, vervelend dat jullie gisteren veel vertraging hebben opgelopen. Heb je inmiddels ook al contact gehad met onze Klantenservice?

Zoals de andere forumleden aangeven kom je in zo'n situatie zeker in aanmerking voor compensatie in de vorm van 'Geld terug bij Vertraging'. Hier lees je daar meer over en heb je ook de mogelijkheid om een claim in te zien. Heb je aan de hand hiervan nog vragen? Laat het ons gerust weten.
Bekijk origineel

9 reacties

Alle vergoedingen zijn terug te vinden in de vergoedingentabel. https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html Neem anders even contact op met de NS via een ander kanaal. https://www.ns.nl/klantenservice/contact Telefonisch gaat mij het beste af.
U kunt een aanvraag indien voor geld terug bij vertraging:
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
Badge +3
Welkom bij de Community!

Logisch advies om via Utrecht te reizen, want je moet sowieso via Zutphen (of Zwolle/Almelo/Deventer) toch, en hoeft onderweg niet uit te checken verder.

Inmiddels rijdt alles gewoon weer, Arnhem - Zwolle.. verstoring is voorbij dus via Amsterdam/Amersfoort mag ook gewoon als dat sneller is of het advies was.

Jullie dagretour of dalurenkaart blijft gewoon geldig @Luiks, inclusief recht op geld terug bij spontane vertraging 30 minuten of langer...
Reputatie 6
Hooguit een vergoeding voor de vertraging inderdaad. De reis kon namelijk gewoon afgemaakt worden. Dus de uitdrukking "daar ging onze vrije reis met dalurenkaart" is mij niet helemaal duidelijk.
Nee ik begrijp dat mijn opmerking "daar ging onze vrije reis met dalurenkaart" niet correct is. We waren al met al met 5 overstappen meer dan vijf uur onderweg om thuis te komen. Weet niet of daar enige vergoeding van NS tegenover staat. Per slot van rekening kan NS daar ook niks aan doen; als je op rails rijdt kun je niet even uitwijken en verder
Hallo Luiks, vervelend dat jullie gisteren veel vertraging hebben opgelopen. Heb je inmiddels ook al contact gehad met onze Klantenservice?

Zoals de andere forumleden aangeven kom je in zo'n situatie zeker in aanmerking voor compensatie in de vorm van 'Geld terug bij Vertraging'. Hier lees je daar meer over en heb je ook de mogelijkheid om een claim in te zien. Heb je aan de hand hiervan nog vragen? Laat het ons gerust weten.
Het lijkt mij zoals ik al schreef niet correct om vergoeding aan te vragen gedrag van "persoon" was de oorzaak niet NS. Maar als ik op de link klik waardoor vergoeding aangevraagd kan worden klopt er iets niet, laatste reis van 19 mei staat daar niet bij. Waarschijnlijk omdat ik en mijn vrouw van kaart naar Dal voordeel zijn over gegaan
Dat begrijp ik Luiks, toch is die optie er wel. Als de aanvraag via je Mijn NS-account niet lukt, kun je er ook voor kiezen om het formulier in te vullen. Je klikt dan op 'Aanvragen zonder Mijn NS-account'. Mocht je er niet uitkomen dan kun je ook altijd even contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Facebook of Twitter.
Miriam bedankt voor je bericht, heb toch maar vergoeding aangevraagd via Mijn NS, hoop dat het zo goed is. Allemaal bedankt voor jullie positieve bijdragen!

Reageer