beantwoord

Vertraging door staking - compensatie?

• 18 maart 2019
  • 3 reacties
  • 263 Bekeken

Ik pak normaalgesproken de vroege trein 's ochtends om 7:26 vanuit Rdam Centraal naar Schiphol (Intercity Direct). Vanochtend is de eerste trein vanuit Rotterdam pas om 07:58 vertrokken. Ik ben niet eerder op het station geweest gezien de reisplanner sinds gisteren aangaf dat er geen treinen rijden voor 07:58. Kan ik nog steeds een klacht indienen voor "geld terug bij vertraging" ook als ik pas om ca. 07:50 ben ingecheckt ? - technisch is er wel een vertraging, want als het mogelijk was geweest had ik de eerstere trein gepakt.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 maart 2019, 15:43

Ik snap dat het erg vervelend is dat je door deze staking pas later een trein hebt kunnen nemen, lorens_pin, maar de trein die je hebt genomen heeft zelf geen vertraging opgelopen, voor zover ik begrijp, dus kom je ook niet in aanmerking voor de Geld Terug bij Vertraging regeling.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beslissend is de tijd van inchecken dus dat lijkt me niet.
Ik snap dat het erg vervelend is dat je door deze staking pas later een trein hebt kunnen nemen, lorens_pin, maar de trein die je hebt genomen heeft zelf geen vertraging opgelopen, voor zover ik begrijp, dus kom je ook niet in aanmerking voor de Geld Terug bij Vertraging regeling.
Badge +3
Ik denk dat ook al was je eerder op het station geweest, er geen reden is voor gtbv, want een eerdere trein was immers niet aangekondigd. Gevolgschade door de staking doet NS ook niet aan.

Reageer