beantwoord

Vertraging door te vroeg vertrokken trein

• 20 november 2015
  • 6 reacties
  • 200 Bekeken

Op 8 november vertrok ik vanuit Utrecht naar Zoetermeer. Voor deze reis moest ik overstappen in Gouda. Deze overstap redde ik echter niet, doordat de trein naar Zoetermeer 2 of 3 minuten te vroeg vertrok. Hierdoor liep ik een vertraging op van 30 minuten. De claim (41017132) is echter afgewezen.

Vriendelijke groet,
Mitch
Mitch
icon

Beste antwoord door Minke NS 21 november 2015, 12:10

Hallo Mitch85, welkom op het forum!

Wat balen dat jouw claim is afgewezen. Wanneer je het hier niet mee eens bent, kun je een bezwaar indienen. Dit kan via verschillende kanalen: de telefonische klantenservice 030-751 51 55 (lokaal tarief), Twitter (@NS_online), Facebook (Nederlandse Spoorwegen), Live chat en via het forum zelf. Ik kan dit voor je regelen als je mee een privébericht stuurt. Ik heb dan ook NAW-gegevens nodig. Fijn dat je het claimnummer alvast hebt gegeven. Kun je aangeven voor welke optie je kiest?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Had U in Utrecht de trein van 1150 u naar Rotterdam Centraal? En hebt U alle gegevens correct ingevuld?
Ja. Op beide vragen 😃
Reputatie 6
Ik kan niet meer nagaan of de aansluiting ook zo in de reisplanner stond. Als dat wel het geval was, de volgende overweging. Het beoordelen van GTBV-claims wordt gedaan door volledig autonome supercomputers, waar geen mens meer vat op heeft. Deze staan ook wel bekend als Het Systeem.

Uw trein van Utrecht naar Gouda was volgens http://ovtijden.com/arnu/rl/28534/2015-11-08T12:09:00+0100/ met ongeveer twee minuten vertraging aangekomen in Gouda, waardoor uw aansluiting niet meer haalbaar zou zijn geweest. Dit zou Het Systeem normaliter ook moeten herkennen.

Echter staat trein 28534 in de reisinformatie aangekondigd als 'Extra Trein'. Een van de features van Het Syteem is dat treinen die staan vermeld als 'Extra Trein' niet worden meegenomen. Bij een vertrek om 1150 u zou U volgens Het Systeem dan ook om 1222 u aangekomen zijn in Zoetermeer. Mogelijk dat dit de reden is dat uw claim is afgewezen.

Pure kolder natuurlijk, derhalve is het dan ook raadzaam om in bezwaar te gaan tegen de afwijzing van uw claim. Dit kunt u het beste doen door contact op te nemen met NS via een willekeurig kanaal anders dan dit forum. Denk aan twitter, facebook, live chat met een medewerker, de telefonische afpoeierservice of de afpoeierrobot Eva.

Succes!
Hallo Mitch85, welkom op het forum!

Wat balen dat jouw claim is afgewezen. Wanneer je het hier niet mee eens bent, kun je een bezwaar indienen. Dit kan via verschillende kanalen: de telefonische klantenservice 030-751 51 55 (lokaal tarief), Twitter (@NS_online), Facebook (Nederlandse Spoorwegen), Live chat en via het forum zelf. Ik kan dit voor je regelen als je mee een privébericht stuurt. Ik heb dan ook NAW-gegevens nodig. Fijn dat je het claimnummer alvast hebt gegeven. Kun je aangeven voor welke optie je kiest?
Hoi WSM en Minke,

Bedankt voor jullie reacties en jullie begrip.
Ik heb mijn gegevens opgestuurd naar Minke via een privébericht.

Groeten,
Mitch
Update
Mitch85 heeft me een bericht gestuurd en ik ga morgen een bezwaar voor hem indienen. Binnen een termijn van maximaal 4 weken krijgt hij dan opnieuw een reactie. De afdeling die gaat over dit soort verzoeken gaat er namelijk nogmaals naar kijken.

Reageer