beantwoord

Vertraging en claim op 20 september j.l.

• 2 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 228 Bekeken

Op 20 september j.l. was er een koperdiefstal in het zuiden van Nederland. Ik liep daardoor veel vertraging op. Helaas kan ik geen claim indienen omdat de betreffende treinreis niet getoond wordt in de reishistorie van NS (ik heb een abonnement en account). De reis wordt wel getoond op de site van de OV-chipkaart. Zijn er meer mensen die op die dag vertraging hebben opgelopen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 10 oktober 2016, 16:44

In mijn systeem is de reis gewoon zichtbaar, alsmede de opgelopen vertraging. Ik zal volgens de regeling een tegemoetkoming overmaken.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo mvdbroek51, wat vervelend dat de reis niet terug is te zien in je account! Weet je zeker dat je met NS hebt gereisd? In je MijnNS-account vind je namelijk alleen reizen terug die bij oNS zijn gemaakt en in je MijnOVchipkaart-account alle reizen bij alle vervoerders. Zie je wel je andere reisgegevens terug in je MijnNS-account of zie je überhaupt geen reisgegevens?
Reputatie 1
Het begint er op te lijken dat er iets mis is met het inlezen van de reisgegevens op 20 september 2016, je bent niet de eerste die deze vraagt stelt op dit forum. Alleen de NS komt natuurlijk met het standaard antwoord of je wel goed hebt ingecheckt.
Opvallend is ook dat de in en uitcheck wel op de website van ov-chipkaart.nl te zien is en niet bij NS.nl.
Hallo mvdbroek51, wat vervelend dat de reis niet terug is te zien in je account! Weet je zeker dat je met NS hebt gereisd? In je MijnNS-account vind je namelijk alleen reizen terug die bij oNS zijn gemaakt en in je MijnOVchipkaart-account alle reizen bij alle vervoerders. Zie je wel je andere reisgegevens terug in je MijnNS-account of zie je überhaupt geen reisgegevens?

Ja, ik weet heel zeker dat ik heb ingecheckt. Ik reis iedere dag dezelfde route en op "mijn" station moet ik verplicht inchecken door de poortjes. Het vreemde is dat de terugreis op dezelfde dag 's-avonds wel te zien is bij mijn NS. En ja ik zie bij mijn reishistorie alle reizen, behalve die op de morgen van 20 september toen er zo veel mensen vertragen opliepen.
Het begint er op te lijken dat er iets mis is met het inlezen van de reisgegevens op 20 september 2016, je bent niet de eerste die deze vraagt stelt op dit forum. Alleen de NS komt natuurlijk met het standaard antwoord of je wel goed hebt ingecheckt.
Opvallend is ook dat de in en uitcheck wel op de website van ov-chipkaart.nl te zien is en niet bij NS.nl.

Het is zo vreemd dat de terugreis op de avond van 20 september wel te zien is. Het gaat alleen over de ochtend van 20 september. Toen hebben heel veel mensen vertraging opgelopen. Je zou bijna in opzet gaan geloven.
Is de reis nog steeds niet zichtbaar? Ik kijk graag met je mee. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht versturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer.
In mijn systeem is de reis gewoon zichtbaar, alsmede de opgelopen vertraging. Ik zal volgens de regeling een tegemoetkoming overmaken.

Reageer