beantwoord

Vertraging en extra kosten door omleiding

• 24 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 152 Bekeken

Beste NS,

Vanochtend heb ik een melding gedaan van vertraging langer dan 30 minuten. Dit kwam doordat van de week een omleiding door de NS app was voorgesteld om via Alkmaar en Heerhugowaard te rijden (met een overstap in Heerhugowaard). De treinen reden namelijk op dat moment niet rechtstreeks.

Nu moest ik in Alkmaar uitstappen omdat het achterste treinstel niet verder zou rijden. Daardoor stond ik voor de keuze om nu alvast over te stappen op de trein naar Hoorn (waar ik volgens de NS app dus pas in Heerhugowaard zou opstappen) of eerst weer in te stappen en in Heerhugowaard alsnog diezelfde overstap te maken. Uiteraard koos ik toen om dan op Alkmaar maar alvast over te stappen.

Dit betekende echter dat ik uit moest checken en weer in moest checken om op een ander perron te komen. Er staan namelijk dichte poortjes. Achteraf blijkt dat, ondanks mijn doel om van Amsterdam naar Hoorn te gaan, ik volgens mijn reishistorie buiten mijn abonnement heb gereden. Hierdoor heb ik betaald voor het traject Amsterdam - Alkmaar en vervolgens voor het traject Alkmaar - Hoorn. Dit was echter de geadviseerde omleidingsroute waardoor hiervoor geen extra kosten in rekening gebracht zouden mogen worden.

Kan ik ervan uitgaan dat dit automatisch opgelost wordt door mijn geld terug bij vertraging aanvraag? Of moet ik hiervoor nog een ander traject doorlopen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 24 oktober 2018, 12:33

Hallo svanrossum, welkom op onze Community!

Vervelend dat je hierdoor extra kosten hebt moeten maken. Ik raad je aan om in dit geval wel even contact op te nemen met onze Klantenservice, zodat mijn collega's aan de hand van je gegevens hier even naar kunnen kijken. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 030 - 751 51 55, maar ook via Twitter of onze Live Chat.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo svanrossum, welkom op onze Community!

Vervelend dat je hierdoor extra kosten hebt moeten maken. Ik raad je aan om in dit geval wel even contact op te nemen met onze Klantenservice, zodat mijn collega's aan de hand van je gegevens hier even naar kunnen kijken. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 030 - 751 51 55, maar ook via Twitter of onze Live Chat.

Reageer