beantwoord

vertraging en gereisd via een andere vervoerder op advies van een conducteur

• 27 oktober 2015
  • 33 reacties
  • 697 Bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

33 reacties

Reputatie 6
Wij vergoeden echter alleen het NS-deel.

Merkwaardig genoeg beweerde Sivan 5 dagen geleden in een soortgelijke situatie nog het volgende: "De meerkosten die een reiziger maakt worden uiteraard door de veroorzakende vervoerder vergoed en daarnaast kan de reiziger altijd gebruik maken van de regeling Geld terug bij vertraging. In het algemeen zal een omleiding minimaal een extra reistijd van 30 minuten of meer opleveren, waardoor minimaal 50% van de reissom geclaimd kan worden. NS voert deze regelingen coulant uit."

(zie https://forum.ns.nl/overige-producten-6/omreisadvies-via-de-valleilijn-18824)

Vroeger was er een spelletje op de radio: "Wat is waar". Zeg het maar NS.

En inderdaad, Sivan moet héééél snel inbinden, of maar gelijk door naar ovloket met een cc-tje naar voorbeterov en de Telegraaf. Dit is echt te gek voor woorden. Maar zo kennen we NS natuurlijk weer.
Vertrager, ik ben bang dat er sprake is van miscommunicatie. De reden dat ik je het advies gaf om een uitdraai mee te sturen, was om de claim alsnog te laten herzien, niet om het gedeelte bij Arriva door ons te laten vergoeden. De reden dat ik je nu alsnog zelf via deze weg heb geholpen, is omdat je aangaf dat je mijn eerdere advies niet wenselijk vond. Sorry als dat niet goed is overgekomen.
Vertrager, ik ben bang dat er sprake is van miscommunicatie. De reden dat ik je het advies gaf om een uitdraai mee te sturen, was om de claim alsnog te laten herzien, niet om het gedeelte bij Arriva door ons te laten vergoeden. De reden dat ik je nu alsnog zelf via deze weg heb geholpen, is omdat je aangaf dat je mijn eerdere advies niet wenselijk vond. Sorry als dat niet goed is overgekomen.

Ik wil graag dat een andere medewerker hiernaar kijkt.

Helaas moet ik constateren dat Sivan regelmatig een verkeerde voorstelling van zaken geeft.
Eerst schrijft zij dat ik een e-mail kan sturen met de bijlage van mijn reis.
Dan meldt ze dat ik een brief moet sturen.
Dan kan het ineens wel en geeft ze me een e-mail adres.

Vervolgens schrijft Sivan dat jullie het deel van Arriva niet kunnen zien. Ook dat is niet waar, want alle afgeschreven bedragen staan op het declaratieformulier van de OV-chipkaart dat ik als bijlage naar Sivan heb verstuurd.
Ten slotte zegt zij dat jullie het deel van Arriva niet vergoeden.

Niet alleen heb ik op advies van jullie conducteur meer kosten gemaakt (bovenop het enorme tijdverlies dat ik heb geleden) en geven jullie aan 100% van de reiskosten te vergoeden, ik ben ook zeker niet tevreden over haar manier van handelen.
Vertrager, je kunt een bezwaar indienen per brief. Als je dan de claim noemt, wordt hier opnieuw naar gekeken.
Vertrager, je kunt een bezwaar indienen per brief. Als je dan de claim noemt, wordt hier opnieuw naar gekeken.

Eerst misleidt een conducteur van de NS mij. Dan schrijf jij allerlei dingen op die niet kloppen.
En vervolgens neemt ook de NS niet zijn verantwoordelijkheid door gewoon alle kosten die zijn gemaakt te vergoeden.

Ik wil graag dat een andere medewerker ernaar kijkt voordat ik een klacht over jou ga indienen.
Ik zal eerst even op je punten in gaan:
- het advies over het sturen van een e-mail, was wellicht in jouw geval inderdaad niet ideaal. Wel kun je een bijlage sturen nadat NS je e-mail heeft beantwoord.
- een brief sturen is in dit soort gevallen het handigst, vandaar mijn advies dit te doen.
- omdat je aangaf dit niet te willen, heb ik je vanuit service aangeboden je verzoek zelf af te handelen. Het eerdere advies m.b.t. de brief is dus niet ingetrokken, maar ik heb je een extra kanaal aangeboden.
- de informatie over de reisgegevens bij andere vervoerders was algemeen: wij kunnen deze gegevens niet zijn, tenzij wij een uitdraai krijgen. Het is echter zo dat wij deze kosten niet vergoeden.

Via dit forum kan ik er geen collega naar jouw verzoek kijken. Wel kun je zoals aangegeven schriftelijk een bezwaar indienen.
Ik zal eerst even op je punten in gaan:
- het advies over het sturen van een e-mail, was wellicht in jouw geval inderdaad niet ideaal. Wel kun je een bijlage sturen nadat NS je e-mail heeft beantwoord.
- een brief sturen is in dit soort gevallen het handigst, vandaar mijn advies dit te doen.
- omdat je aangaf dit niet te willen, heb ik je vanuit service aangeboden je verzoek zelf af te handelen. Het eerdere advies m.b.t. de brief is dus niet ingetrokken, maar ik heb je een extra kanaal aangeboden.
- de informatie over de reisgegevens bij andere vervoerders was algemeen: wij kunnen deze gegevens niet zijn, tenzij wij een uitdraai krijgen. Het is echter zo dat wij deze kosten niet vergoeden.

Via dit forum kan ik er geen collega naar jouw verzoek kijken. Wel kun je zoals aangegeven schriftelijk een bezwaar indienen.

In ieder geval geef je gedeeltelijk toe dat je foute informatie hebt gegeven.

Wat betreft je bewering dat NS de kosten niet kan zien die ik gemaakt heb bij Arriva, dat is NIET WAAR.

Ik heb het declaratieformulier van OV-Chipkaart naar je gestuurd. Op basis van dat formulier heb je de claim goedgekeurd. Niet alleen staat daarop vermeld dat ik inderdaad een reis heb gemaakt van Zutphen naar Apeldoorn met een trein van Arriva, daar staan OOK DE KOSTEN OP VERMELD!!!

Ik geloof niet dat er geen andere medewerker is die ernaar kan kijken. Natuurlijk is die wel aanwezig.
Jij blijft dingen beweren die niet waar zijn.

Nogmaals, een conducteur van jullie heeft me valse informatie gegeven en ook jij geeft informatie die niet klopt.
De NS is verantwoordelijk. Niet alleen voor mijn omreis die volledig moet worden vergoed, maar ook voor jullie misleiding.

Nogmaals verzoek ik dat een andere medewerker ernaar kijkt. Graag wil ik via dit forum een klacht indienen.
Vertrager, ik doel op reisgegevens in onze systemen. Daar zien wij deze reizen niet.

Ik vind het jammer dat je niet tevreden bent met mijn aanbod en hulp. Omdat ik merk dat dit topic op deze manier niet verder komt, ben ik helaas genoodzaakt hier een slotje op te zetten. Theofiel en ik hebben je beiden een alternatieve optie aangeboden. Hopelijk lukt het je via deze weg alsnog.