beantwoord

vertraging en omreizen bij verstoring

• 15 mei 2019
  • 7 reacties
  • 306 Bekeken

Reputatie 4
Ik ben in het bezit van een NS Businesscard met trajectabonnement Den Haag Laan v NOI - Amsterdam Zuid. Op 9 april jl. maakte ik deze reis, waarbij ik door een verstoring meer dan een uur vertraging heb opgelopen. Via NS zakelijk heb ik dit proberen af te handelen, maar men gaat niet akkoord met onderstaande uitleg.
Vanwege werkzaamheden rond Leiden Centraal was de geplande reis v. 7:33, a. 8:11. Door een defecte trein op Amsterdam Zuid reed de IC van 7:33 reed niet, waardoor ik de IC van 7:37 met eindbestemming Leiden Centraal heb genomen, a. 7:49. Op Leiden Centraal bleken zowel de sprinter van 8:06 als de IC van 8:17 richting Schiphol niet te rijden. De eerstvolgende trein richting Schiphol, de sprinter van 8:36, stond reeds met +20 in de reisinformatie. Hieruit volgde dat ik op z’n vroegst om 9:37 op Amsterdam Zuid kon zijn: sprinter van 8:36 +20, aankomst Schiphol 8:59 +20, vertrek Schiphol met IC richting Amsterdam Zuid van 9:30, aankomst Amsterdam Zuid 9:37. Dat zou meer dan een uur vertraging betekenen.
Inmiddels was de mensenmassa op het perron enorm. Ik besloot de sprinter van 8:36 (+20) niet af te wachten en de sprinter van 8:14 naar Haarlem en Amsterdam Sloterdijk te nemen, aangezien er ook nog een risico was dat ik überhaupt niet mee zou kunnen met de sprinter richting Schiphol. Met overstaps op Sloterdijk en Schiphol arriveerde ik uiteindelijk om 9:29 op Amsterdam Zuid, eerder dan dat ik op Leiden Centraal zou hebben gewacht, maar nog steeds meer dan een uur vertraging.
Normaliter kan ik dan Geld Terug bij Vertraging aanvragen, maar omdat ik in Amsterdam Sloterdijk moest uit- en inchecken, zijn dit 2 losse reizen geworden, ieder zonder vertraging. Via NS zakelijk heb ik nu wel de extra kosten voor dit gedwongen omchecken vergoed gekregen, maar niet een vergoeding voor meer dan 60 minuten vertraging. Naar mijn mening heb ik daar wel recht op, en daarom wil ik dat hier graag afhandelen.
icon

Beste antwoord door MoDe 15 mei 2019, 12:44

wanneer je een mail hebt gekregen met daarin de afwijzing van de claim Geld Terug bij Vertraging kun je in een reply op die mail bewaar maken en uitleggen waarom jij wel recht hebt op een GTbV vergoeding.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
@Danny NS de claim is goedgekeurd, bedankt voor het doorgeven.

@bahnrider bedankt voor de tip. Altijd Vrij kost maandelijks 346 euro, het trajectabonnement 272 euro. Zoveel reis ik verder niet buiten mijn traject, dus dat haal ik er niet uit.
Reputatie 4
KLeine suggestie: bekijk eens hoe gering het verschil is tussen jouw ABO en dat voor netvrij-als je de trein ook voor andere doelen gebruikt heb je het er al uit en mis je dus ook dit soort problems van extra betalen.
Nog niet eens zo heel lang terug was het op deze afstand al zo, dat je dan een netABO kreeg.
Reputatie 4
Ok bedankt. Ik heb de claim nu dus wel ingediend, maar dat is dan dus dubbelop.
Deze mail en dus claim zal worden herzien door mijn collega's van de zakelijke afdeling 🙂.
Reputatie 4
In eerste instantie wilde ik zowel omreiskosten als GTbV via de email aan NS zakelijk afhandelen. Dit is slechts deels geslaagd, dus dan kan ik nu alsnog een claim indienen via mijn account. Dat wordt dan afgewezen, waarna ik wederom een email kan sturen met bezwaar. Komt die mail dan op een andere afdeling terecht?
Reputatie 7
Badge +3
wanneer je een mail hebt gekregen met daarin de afwijzing van de claim Geld Terug bij Vertraging kun je in een reply op die mail bewaar maken en uitleggen waarom jij wel recht hebt op een GTbV vergoeding.
Hoi Sycorax!

Mijn excuses dat je verzoek naar restitutie niet naar behoren is behandeld en natuurlijk ook voor de in eerste instantie opgelopen vertraging.
Helaas heb ik zelf geen toegang tot de zakelijke systemen, Heb je op de afwijzing van je claim al gereageerd?

Reageer