Ik heb bij de NS geld terug bij vertraging gevraagt, maar die wijzen de claim af, terwijl de vertraging op mijn treinreis wel op een traject van de NS is veroorzaakt. Het probleem ligt waarschijnlijk ook bij prorail, het goedkeurd dat er goederentreinen reiden die die dienstregeling voor personenvervoer ontregelen. De NS verschuild zich achter de redenering dat zij maar verantwoordelijk zijn voor 10 min vertraging. Als vervoerders zo slecht kunnen samenwerken is verdere privatisering/opknipping van het treinnetwerk zeer onwenselijk.
Ik vind dat de NS/Arriva erg slechte service voor de reizigers biedt door:
1. 30 min vertraging te veroorzaken
2. De reiziger een half uur laat wachten op een station zonder winddichte wachtruimte (op blerick moet je heel vaak wachten)
3. Vervolgens niet eens echt compensatie voor de reis bieden.
Dit is wel de manier om te zorgen dat mensen lekker met de auto gaan ipv in de trein, dan zit je tenminste warm en droog als je staat te wachten in een file.
Wat kan ik doen om vervoerders te bewegen om goede service te verlenen? En wat kan ik doen om compensatie voor mijn weekend-vrij abbonement te krijgen?
Beste antwoord door RSD
1. 30 min vertraging te veroorzaken
2. De reiziger een half uur laat wachten op een station zonder winddichte wachtruimte (op blerick moet je heel vaak wachten)
3. Vervolgens niet eens echt compensatie voor de reis bieden.
1. Je geeft zelf al aan dat de vertraging veroorzaakt is door een trein die achter een goederentrein reed, hier heeft NS 0.0 invloed op, zij beheren het spoor niet (dat doet prorail) en zijn niet verantwoordelijk voor de treinenomloop (dat doet de treindienstleider die werkt voor prorail).
2. Stations vallen onder beheer van prorail, wil je een windichte wachtruimte dan moet je bij hun klagen.
3. Je hebt bij NS 10 minuten vertraging opgelopen, dus geen recht op GTBV. Alles wat je mist na de reis van NS valt niet onder de verantwoordelijkheid van NS en is dus aan jou.