beantwoord

Vertraging, niet uit gechecked, wel recht op geld terug?

• 9 februari 2017
  • 9 reacties
  • 380 Bekeken

Beste Ns,

Afgelopen vrijdag (3/2) moest ik voor mijn werk naar Eindhoven: 07:12 ingechecked in Arnhem; 7:24 de trein richting Den Bosch. Daar strandde ik, zoals zovelen. Omdat er geen vervangend vervoer was en ik uiterlijk om 10:00 in Eindhoven moest zijn heb ik een taxi genomen. Ik heb me natuurlijk direct laten afzetten bij mijn werk en niet bij het station. Zodoende heb ik niet uitgechecked. Ik was 10:05 op mijn werk en de audities die ik mede organiseerde waren al begonnen. Meer dan een uur vertraging dus. Nu kan ik geen claim indienen via mijn ns, alleen omdat ik niet uitgechecked ben.Hoe kan ik dat nu voor elkaar krijgen?
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.

Met vriendelijke groet,

Werend
icon

Beste antwoord door Yvonne NS 9 februari 2017, 11:08

Helaas niet werend, voor geld terug moet je echt uitchecken. Je hebt je reis ook niet afgemaakt maar voor ander vervoer gekozen. Technisch gezien heb je dus geen last gehad van de vertraging en kun je dus geen claim indienen.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb eenzelfde situatie maar krijg van jullie klantenservice per e-mail geen oplossing. Kan het via deze weg opgelost worden?

Hallo TCG, welkom op de NS Community.

Je hebt ingecheckt maar vervolgens niet met ons gereisd en hierdoor niet uitgecheckt op je bedoelde aankomststation vanwege een vertraging? Als je de claim hebt ingediend en deze is afgewezen dan kan je deze laten herzien door op  die mail te reageren. Heb je dit al gedaan? 

Dit heb ik gedaan, met uitgebreide uitleg over mijn situatie. Steeds kreeg ik een mail terug met de melding dat men geen reden zag tot herziening van het besluit. Inmiddels ook met het bericht dat er niet meer op mijn verzoek gereageerd zou worden. Dus ik ben hier behoorlijk ontevreden over.

Bij de voorwaarden staat wel dat in- en uitchecken verplicht is. Ik kijk graag even met je mee, maar als er al meerdere collega's mee hebben gekeken en telkens tot die conclusie komen, dan weet ik niet of ik wel een ander antwoord voor je heb. Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres?

Badge +3

Bovenstaande casus van 2 jaar geleden was overduidelijk coulance (toch vergoeding voor een treinreis die je niet gemaakt hebt).

Dus als men bij de GTbV afdeling stuk bij voet houdt is dat (terecht) pech helaas.

Helaas niet werend, voor geld terug moet je echt uitchecken. Je hebt je reis ook niet afgemaakt maar voor ander vervoer gekozen. Technisch gezien heb je dus geen last gehad van de vertraging en kun je dus geen claim indienen.
Beste Yvonne,

Ik reis gemiddeld 4x per week met de trein door heel Nederland, maar voornamelijk woon-werk van Arnhem naar Eindhoven. Regelmatig met een kleine vertragingen (gisteren 15 minuten, vandaag ook waarschijnlijk), waar ik echt begrip voor heb en waar ik verder ook niet over zeur. Deze bewuste ochtend liep het echter de spuigaten uit.

Ik heb niet 'gekozen' voor ander vervoer; ik had domweg geen keus, want er was geen vervangend vervoer! Er waren nog geen bussen en ik heb meer dan 2 uur vertraging opgelopen. Via mijn ov-chipkaart is te zien dat ik 's avonds ook weer ben vertrokken uit Eindhoven (waar ik overignes ook weer een half uur vertraging had doordat de aansluiting in Den Bosch voor mijn neus wegreed; om 23:30 's avonds bij dit weer geen pretje!). Overigens was ik waarschijnlijk nog later in Eindhoven aangekomen, als ik op jullie vervangend vervoer had gewacht, Ik had dus sowieso meer dan een uur vertraging en m.i. recht op een vergoeding.

Ik had bovendien ook naar het station in Eindhoven kunnen lopen en daar kunnen uitchecken nadat ik met de taxi naar Eindhoven was gereden. Dan hadden jullie niet geweten hoe ik daar gekomen was... Ik had jullie ook kunnen vertellen dat ik in alle hectiek vergeten was in te checken, maar zulke spelletjes speel ik niet. Ik heb nu het idee dat ik gestrafd word, omdat ik eerlijk vertel hoe het gegaan is. Ik vraag ook niet om een vergoeding van de taxikosten, maar reken graag op jullie coulance en en nette afhandeling die past bij de NS door de reiskosten te vergoeden die ik zou krijgen bij een claim bij vertraging traject Arnhem-Eindhoven.

Met vriendelijke groet,

Werend
Bedankt voor je uitgebreide toelichting Werend. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht versturen met NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Ik heb deze nog niet teruggekoppeld. Excuses daarvoor. Inmiddels heeft er een vergoeding plaatsgevonden volgens de voorwaarden geldende bij 'Geld terug bij Vertraging'.

Reageer