beantwoord

Vertraging rond Amsterdam op 13 Mei

• 26 mei 2016
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

Ik rijd elke dag naar mijn werk op de route Almere Buiten - Amsterdam Sloterdijk.

Op 13 Mei reden er in de ochtend geen/nauwelijks treinen tussen Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam CS.
Ik heb op muiderpoort eerst 20 minuten gewacht tot er werd geadviseerd om terug te gaan naar Weesp en daar via
Duivendrecht naar Amsterdam CS te gaan. Echter toen de trein bij Weesp aankwam, reed de trein naar Duivendrecht net weg
en moest ik dus opnieuw 20 minuten wachten (totaal reeds 40 minuten dus).

Vanaf Duivendrecht heb ik de Metro genomen naar Sloterdijk, wat mij zo'n 3,50 euro gekost heeft.

Omdat ik een maandtrajectabonnement heb, heb ik de vertraging gemeld en een verzoek ingediend om geld
terug te vragen, omdat ik ipv 8.02 op sloterdijk pas na 9 uur op sloterdijk kwam, en dus behoorlijk laat op mijn werk kwam.

Ik wil dus hierbij alsnog mijn geld terugvragen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 30 mei 2016, 09:10

Goedemorgen Dave. Ik heb je claim bekeken. Vervelend dat jouw reis zo is verlopen.

Je claimt voor Almere Buiten - Duivendrecht, aangezien je het laatste deel met de metro hebt gereisd. De claim is dan ook beoordeeld op basis van dit traject, en niet van het volledige deel. Wanneer je reistransacties niet overeenkomen met je daadwerkelijke reis, kun je de claim beter indienen via een formulier met begeleidend schrijven (of een brief/e-mail). Er wordt dan ook rekening gehouden met afwijkingen.

Op basis van je reistransacties zie ik dat je op Sloterdijk bent geweest (terugreis). Omdat je een afgekocht reisrecht hebt, zal ik de claim alsnog goedkeuren voor Almere Buiten - Sloterdijk.

Hopelijk verloopt je volgende reis beter!
Bekijk origineel

9 reacties

Ik kreeg een email met het volgende bericht:

In de regeling ‘Geld terug bij vertraging’ zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.

Wat onzinnig is, want andere collega's hadden precies dezelfde vertraging.
Reputatie 4
Badge
Hoi Dave,

Je claim is door een computer beoordeeld. Dan worden er wel eens claims afgekeurd die toch terecht zijn.
als je hier het kenmerk (nummer) van je claim vermeldt kan een moderator kijken hoe het zit.

Ik neem aan dat je in Almere bent ingecheckt en in Duivendrecht bent uitgecheckt.
Dat komt niet overeen met Almere - Amsterdam Sloterdijk en mogelijk had je in Duivendrecht, gerekend vanaf Almere, ook nog niet zoveel vertraging, in ieder geval geen uur, als ik je verhaal lees.

Als je snel geholpen wilt worden kun je ook de Klantenservice bellen (in de hoop dat er geen lange rij wachtenden voor je is).
Het kenmerk van mijn claim is: 41157992

Het was op aanraden van de omroepster en het NS personeel wat bij Muiderpoort stond om
terug te gaan naar Weesp en daarna via Duivendrecht te gaan.

Ik heb ook reeds via Facebook een bericht achtergelaten voor de klantenservice.
Hoi Dave,

Vervelend dat je vertraging hebt gehad! Je kunt inderdaad even bellen, of ik pak de claim maandag voor je op.
Hoi Dave,

Vervelend dat je vertraging hebt gehad! Je kunt inderdaad even bellen, of ik pak de claim maandag voor je op.

Hallo SIvan,
Als je dat wilt doen, graag.
Ik heb namelijk het hele weekend plannen, en dus weinig tijd om te bellen.

Alvast bedankt.
Ik ga Sivan vragen of ze dit maandag wil oppakken Dave, geen probleem. Goed weekend gewenst.
Ik ga Sivan vragen of ze dit maandag wil oppakken Dave, geen probleem. Goed weekend gewenst.

Bedankt. Jij/Jullie ook een fijn weekend.
Goedemorgen Dave. Ik heb je claim bekeken. Vervelend dat jouw reis zo is verlopen.

Je claimt voor Almere Buiten - Duivendrecht, aangezien je het laatste deel met de metro hebt gereisd. De claim is dan ook beoordeeld op basis van dit traject, en niet van het volledige deel. Wanneer je reistransacties niet overeenkomen met je daadwerkelijke reis, kun je de claim beter indienen via een formulier met begeleidend schrijven (of een brief/e-mail). Er wordt dan ook rekening gehouden met afwijkingen.

Op basis van je reistransacties zie ik dat je op Sloterdijk bent geweest (terugreis). Omdat je een afgekocht reisrecht hebt, zal ik de claim alsnog goedkeuren voor Almere Buiten - Sloterdijk.

Hopelijk verloopt je volgende reis beter!
Bedankt.

Reageer