beantwoord

Vertraging - spits en andere ov chipkaart

• 11 juni 2019
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Ik heb twee ov-chipkaarten, namelijk een Dal Vrij en een (oud model) Voordeelurenkaart, die ik nog gebruik voor incidenteel reizen in de avondspits.

Op 6 mei reisde ik van Rotterdam Blaak naar Rhenen, waarbij ik op mijn Dal Vrij voor het ingaan van de spits had ingecheckt. Net toen ik de trein naar Rotterdam Centraal zat, ontstond daar echter een grote storing, waardoor dat station niet bereikbaar was. De trein keerde daarom om en na drie kwartier kwam ik weer op Blaak terecht. Na daar een tijdje gewacht te hebben, werd het advies om gebruik te maken van andere vervoersmogelijkheden. Daarom heb ik de metro naar Rotterdam Alexander genomen, en ben vanaf daar verder gereisd.

Omdat het op dat moment al spits was, heb ik echter niet meer met mijn Dal Vrij ingecheckt, maar met mijn VDU-kaart, om in elk geval nog korting te hebben.

Mijn vraag is: hoe kan ik deze vertraging nu claimen? Volgens mij heb ik recht op Geld terug bij vertraging (die was uiteindelijk drie kwartier), maar daarbij een restitutie van de extra gemaakte kosten door het reizen in de spits lijkt me ook redelijk (als de storing er niet was geweest, had ik niet in de spits hoeven inchecken). Alleen staat het op twee chipkaarten: mijn Dal Vrij heeft alleen een check-in en -uit op Blaak geregistreerd, en mijn VDU alleen een reis startende op Alexander, dus de "gewone" Geld terug bij vertraging-aanvraag kan niet.

Wat kan ik het beste hiermee doen?

Alvast bedankt!

Martijn_H
icon

Beste antwoord door Danny NS 11 juni 2019, 11:11

Hoi Martijn_H en welkom bij de NS Community! Mijn excuus voor deze vertraging. Ik wil je verzoeken je claim hier toe te lichten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Dat lijkt me inderdaad redelijk. Rotterdam Blaak - Rhenen kost € 10,80 met een voordeelkaart.

U heeft dus € 10,80 betaald voor de rit en misschien nog € 2,27 voor het metrokaartje (genomen op advies van NS, dus zou terugbetaald moeten worden)

Dal vrij kost € 105. 1/36 daarvan = € 2,92.
Hoi Martijn_H en welkom bij de NS Community! Mijn excuus voor deze vertraging. Ik wil je verzoeken je claim hier toe te lichten.

Reageer