beantwoord

Vertraging treinreis taxikosten

• 31 juli 2019
  • 3 reacties
  • 160 Bekeken

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag (28 juli) zat ik in de trein van Geldermalsen (17.51) naar Eindhoven toen deze in Boxtel strandde in verband met een stroomstoring. Dit gebeurde rond kwart over 6, waarna het nog ongeveer een uur duurde voordat we uit de trein konden. Inmiddels kwart over 7, kregen we te horen dat het nog tot ongeveer kwart over 9 zou duren voordat de problemen opgelost zouden zijn. Het was op dat moment helaas ook niet mogelijk om via Tilburg naar Eindhoven te reizen. Noodgedwongen, in verband met belangrijke afspraken deze avond, ben ik met een taxi naar Eindhoven gereisd. Mijn vraag is of er vanuit de NS mogelijk coulanceregelingen zijn voor dit soort (voor beide partijen) vervelende situaties?

Met vriendelijke groet,
Tim Treurniet
icon

Beste antwoord door Slidestops 31 juli 2019, 11:51

Taxiritten worden alleen vergoed als ze door NS geregeld worden. Vervangend vervoer in de vorm van een bus is ook mogelijk bij grote stremmingen. Als u op eigen gelegenheid een taxi heeft genomen, is dit op eigen kosten. U kunt een brief sturen met het bewijs van de taxirit en een poging wagen, de kans is echter bijzonder klein dat dit gaat lukken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Taxiritten worden alleen vergoed als ze door NS geregeld worden. Vervangend vervoer in de vorm van een bus is ook mogelijk bij grote stremmingen. Als u op eigen gelegenheid een taxi heeft genomen, is dit op eigen kosten. U kunt een brief sturen met het bewijs van de taxirit en een poging wagen, de kans is echter bijzonder klein dat dit gaat lukken.

Er zijn wel uitzonderingen in gevallen waarin door NS medewerkers toezeggingen zijn gedaan maar daar lijkt hier geen sprake van te zijn.
Hallo Timtt,

Het spijt me dat je vrijdag last had van deze verstoring en een taxi hebt moeten nemen. Er is voor jouw situatie geen coulanceregeling zoals Slidestops en tridek_ok aangeven. De enige uitzondering over het algemeen is de laatste reismogelijkheid van die dag, verder is er alleen een regeling voor de kosten die je bij ons maakt bij vertraging.

Reageer