beantwoord

Vertraging van afgelopen zondag 14 Februari

• 16 februari 2021
  • 15 reacties
  • 188 Bekeken

Ik ben doof !!

Afgelopen zondag nam ik een trein van 15.48 uur ( Groningen naar Amsterdam ) 

Opeens moest de trein in Station Hoogeveen stoppen. 

Er stond in trein een scherm dat dit trein terug keren naar Assen en Groningen.

Maar ik ben doof !!!! hoe kan ik een oproep van machinist of conducteur melden .

Ik vroeg andere passagiers maar het vond ik irritant omdat de mensen bleef mondkapje dicht zodat ik niet kan liplezen.

Op perron stond een conducteur en vroeg waarom en hij bleef zijn mondkapje dicht en hij wees mij naast perron.

Ik was niet blij mee en moest wachten en later kwam een sprinter aan. we stappen binnen en volgende halte weer uit in station Meppel

dan moest ik weer wachten op volgende trein ( Intercity naar den haag ) en was ook weer vertraging.

Eindelijk kwam de trein aan ( intercity ) 

en na station Zwolle bleef trein erg langzaam rijden tot station Almere Centrum.

dan moest ik weer uitstapppen om andere trein te pakken naar Amsterdam Centraal  ( Sprinter ) 

daardoor ik om 18.40 uur aankwam op station Amsterdam Centraal. Ik was niet blij mee.

Ik meld nu net geld terug bij vertraging maar geeft aan dat weinig probleem was.

daardoor ik geen geld krijg van NS. zie printscreen

icon

Beste antwoord door Erryt NS 16 februari 2021, 17:57

Hallo Iamsterdam en welkom bij de NS Community,

Spijtig van de vertraging. Zoals Momo al aangaf kan je het beste het formulier invullen. Als je dan een afwijzing per mail krijgt dan kan je daar op reageren. Laat je ons weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer u een mail heeft ontvangen met een afwijzing voor geld terug kunt u hierop een reply sturen en daarbij een uitelg geven, bv wat u hier heeft geschreven. Dan gaat er iemand naar kijken en het beoordelen. De afwijzig die u nu gekregen hebt komt uit een systeem en die kan dit soort complexere situaties niet goed aan. 

Ik ontvang geen email omdat er een rode regel op staat 

Reputatie 7
Badge +3

Het screenprintje is erg klein zodat ik die niet kan lezen.:nerd:

Wilde je deze claim via MijnNS indienen en lukt dat niet? Doe het dan zonder MijnNS. De link daarvoor staat op deze pagina. https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Waarschijnlijk ontvang je dan wel een mail dat de claim is afgewezen en kun je daarna daarop reageren.

Hallo Iamsterdam en welkom bij de NS Community,

Spijtig van de vertraging. Zoals Momo al aangaf kan je het beste het formulier invullen. Als je dan een afwijzing per mail krijgt dan kan je daar op reageren. Laat je ons weten of het is gelukt?

Ik heb inmiddels printscreen verbetert , sorry daarvoor klein beeld..

Als je het formulier gebruikt zal deze er wel door komen.

Ik zal proberen..

Nog een vraagje.. Duur van een vertraging  30-59 minuten of meer dan 1 uur..

is dat vanaf begin van incheck tijden of vertrektijden ?

want ik was 10 minuten eerder ingecheckt in station Groningen  dus de tijd die ik incheckt   15.38 uur en de tijd die de trein vertrekt is om 15.48 uur 

Badge +3

De vertraging wordt gemeten op basis van de aankomsttijd. Met de trein van 15:48 zou u om 17:52 op Amsterdam Centraal zijn. Als u daar om 18:40 aankwam, dan had u tussen de 30 en 60 minuten vertraging.

dank je wel , Tochjo

Ik ontvang een email bevestiging van NS. dus verder adwachten..

bedankt dat jullie mij helpen

Pierre

Badge +3

Succes! Vreemd trouwens dat iemand anders al dagenlang een melding kreeg in mijn NS dat er nog geen GTbV aangevraagd kon worden (probeer het later nog eens), terwijl jij al na een dag of twee een melding krijgt dat er onvoldoende vertraging was (dus indienen op zich mogelijk zou zijn).

Wat betekend GTbV ?

Reputatie 7
Badge +1

GTbV = Geld Terug bij Vertraging

We gebruiken meestal de afkorting op de community in plaats van het voluit te schrijven.

Hoi iedereen,

Ik krijg net een email van NS, die ik de helft van de ritprijs terug krijg binnen 2 weken op mijn bankrekening.

voor iedereen, hartelijk dank dat er duidelijk uitlegt,

Alvast een fijne weekend

Pierre

Reageer