beantwoord

Vertraging vergoeding bij E-ticket actiekaartje Spoordeelwinkel dierentuin

• 22 mei 2017
  • 7 reacties
  • 401 Bekeken

Reputatie 1
Vandaag, maandag 22 mei had ik gebruikt gemaakt van informatie die in een boekje staat vermeld die huis-aan-huis is bezorgd. In het boekje staat o.a. de actie dierentuin Wildlands inclusief dagretour samen voor € 33,-
Dit had ik dus via de link via spoordeelwinkel gekocht. Dierentuinticket en treinkaartje kunnen apart van elkaar worden gekocht).

Na betaling, e-mail ontvangen en uitgeprint:
-Dagkaart (ticket) Dierentuin.
-Dagkaart trein: Hiervoor moet traject van beginstation naar bestemming Emmen worden ingevuld en vervolgens worden uitgeprint.
Beide zijn e-tickets.

Op de dagkaart trein staat € 19,95, de reden hier van weet ik niet, want zoals bovenstaand vermeld:
Actie dierentuin Wildlands inclusief dagretour samen voor € 33,-

*Bovenstaand is bedoeld voor degenen die niet weten wat de ''Dierentuinactie'' van de NS precies inhoud, namelijk Actie dierentuin Wildlands inclusief dagretour samen voor € 33,-

De vraag.
Heenreis: geen problemen.
Terugreis, hier gaat de vraag namelijk over.

Ik had vanuit Emmen om 18:15 de trein die om 19:11 aan komt in Zwolle. Normaal sluit deze trein aan op de NS trein van 19:20, die zoals beschreven is uitgevallen.
De NS trein Zwolle - Roosendaal van 19:20, vertrektijd Zwolle reed vanaf Deventer i.p.v. Zwolle.
Reden: Van Roosendaal naar Deventer had deze trein 25 minuten vertraging. Waarschijnlijk is deze trein in Deventer opgeheven en had dus niet door gereden naar Zwolle, waar deze om 19:11 aan komt en om 19:20 terug gaat naar Roosendaal.
Dit betekend dat ik in Zwolle niet de trein van 19:20 kon pakken, maar 1 trein later, om 19:50 uur. Dit is dus 30 minuten later.

Ik weet dat er vanaf 30 minuten vertraging mensen geld terug kan krijgen.
Weet iemand of dit ook van toepassing is bij mensen die gebruik maken van een gecombineerde E-ticket waarvan de prijs eigenlijk al goedkoop is in vergelijking met het reguliere tarief (OV-Chipkaart tarief).

Omdat het om een E-ticket gaat, was in en uitchecken niet van toepassing en kan er dus niet gecontroleerd worden naar de waarheid hier van (om misbruik te voorkomen). In feite heb ik dus geen bewijs dat ik op de daadwerkelijke aangegeven tijdstippen had gereisd.

Vraag kort beschreven:
-Op de terugweg is de trein Zwolle - Roosendaal van19:20 (vertrektijd Zwolle) uitgevallen. De volgende trein kwam om 19:50 uur. Dit is dus 30 minuten later.
-E-ticket. 2 losse E-tickets, namelijk Dagkaartje (mijn vertrekstation) naar Emmen en 1 dierentuinkaartje. Samen gekocht voor € 33,- bij NS Spoordeelwinkel.
-Vraag: is geld terug bij vertraging ook hierop van toepassing?

Mijn excuses als mijn tekst te lang is en veel zinnen te vaak voorkomen in de tekst. Waarschijnlijk is alleen het stukje ''kort beschreven'' voldoende geweest.

Zijn er vragen, dan probeer ik deze duidelijk te beantwoorden. Bij voorkeur duidelijker dan hoe ik dit bericht heb geschreven (te uitgebreid en waarschijnlijk ook te veel tekst).
icon

Beste antwoord door Iris NS 23 mei 2017, 13:12

Hoi Michael,

Balen dat je vertraging had. Voor deze reis+vertraging kun je een kwart vergoed krijgen. Hier vind je de vergoedingentabel.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Michael,

Balen dat je vertraging had. Voor deze reis+vertraging kun je een kwart vergoed krijgen. Hier vind je de vergoedingentabel.
Reputatie 1
Iris NS: Hartelijk dank voor uw antwoord.

Volstaat het om de e-ticket, dagkaart trein of hoort ook het e-ticket van de dierentuin erbij?
Dit omdat beiden inbegrepen waren bij de prijs van € 33,-.

Op de e-ticket van de trein staat € 19,95 geschreven, opvallend is ook dat de reguliere prijs een ander bedrag is.

Ik neem aan dat de vergoeding dus ¼ van € 19,95 = € 4,99 (precies € 4,9875) is, klopt dat?

Couponboekje link: ns.nl/treinpakkers

automatisch wordt de link namelijk:
http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/treinpakkers?utm_medium=referral&utm_source=ns&utm_campaign=treinpakkers-2017&utm_content=redirect

(volledige tekst link, ondanks deze hier op 2 regels staat)

Dan Dierentuin Wildlands € 33,- aanklikken. De link is: http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/treinpakkers/product/wildlands

Dit had ik gisteren vergeten bij te vermelden, maar ik hoop dat dit helpt naar het zoeken naar het antwoord.

Na betaling met bijv. IDEAL komt er een mail met 2 toegevoegde E-tickets.

1) Dagkaart Dierentuin
2) verwijzing om het vertrekstation en aankomststation in te vullen. Daarna kan ik ook de E-ticket dagkaart uitprinten.

P.s. kan iemand uitzoeken of dit in deze geval ook van toepassing is?

Tot nou toe ben ik van mening dat dit bericht beter is dan het bericht die ik gisteren had gestuurd.
Excuses voor verwarring, als mijn bericht van gisteren onduidelijk was. Tot nou toe is er slechts 1 reactie.
Reputatie 7
Inderdaad hanteren wij voor dergelijke kaartjes de retour prijs van € 19,95. Bij 30 min kan er aanspraak gemaakt worden op € 4,99 (1/4e deel van de € 19,95).
Dit omdat door de Spoordeelwinkel diverse acties in het leven zijn geroepen en wij voor de terugbetaling één uitgangspunt moesten hebben. De GTBV-claim (geld terug bij vertraging) gaat hier uiteraard alleen op voor het treinticket die je dan ook vermeld op het formulier. Je kunt hierbij kiezen voor het reizen op E-ticket.
Reputatie 1
Beide bedankt voor het antwoord zowel Iris NS als Thomas NS.
Ik had inmiddels in de avond op internet de aanvraag tot geld terug bij vertraging gedaan.
Reputatie 1
Ik heb duidelijk aangegeven dat de intercity van 19:20 was uitgevallen en de volgende om 19:50 kwam (30 minuten daarna dus).

Reactie:
30 minuten vertraging blijkt niet genoeg te zijn.

Conclusie: Het is pas vanaf 31 minuten vertraging van toepassing.
Op zo'n manier kan NS natuurlijk bij een 30 minuten dienstregeling er voor kiezen om een trein laten uitvallen.
Opgelet: De volgende trein mag natuurlijk niet 1 minuut te laat vertrekken, want dan hebben mensen 31 minuten vertraging (vorige trein is uitgevallen). en hebben zodoende wel recht op vergoeding.
Het is dus beter om voortaan te vermelden: Vanaf 31 minuten i.p.v. vanaf 30 minuten, want 30 min. is vaak de volgende trein.

Opvallend: Over het soort treinticket staat niks vermeld in de mail.
Badge +3
Deze conclusie is onjuist. De regeling Geld terug bij vertraging geldt vanaf 30 minuten, dus ook bij het uitvallen van een trein in een halfuursdienst. Ik raad u aan een verzoek in te dienen om de claim te laten herzien. Maak daarin duidelijk dat de hele vertraging aan NS toe te rekenen is.
Reputatie 1
Deze conclusie is onjuist. De regeling Geld terug bij vertraging geldt vanaf 30 minuten, dus ook bij het uitvallen van een trein in een halfuursdienst. Ik raad u aan een verzoek in te dienen om de claim te laten herzien. Maak daarin duidelijk dat de hele vertraging aan NS toe te rekenen is.

Ik had net telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van NS.
In principe geldt als de volgende trein na 30 minuten komt dat er wel geld kan worden teruggevraagd.

De vraag is opnieuw ingediend, het is nu duidelijk dat het gaat om de NS trein van 19:20 die afgelopen maandag 22 mei uitgevallen is.

Reageer