beantwoord

Vertraging zondag 13 september

• 23 September 2015
  • 9 reacties
  • 209 Bekeken

Op zondagavond 13 september mocht (moest) ik uitstappen in Oss. Ik moest naar Den Bosch.
Omdat de inzet van bussen heel traag op gang kwam was ik 1 uur en 21 minuten later in Den Bosch.

Ik ben benieuwd waarom mijn claim is afgewezen / graag alsnog toekennen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 September 2015, 13:09

Bekijk origineel

9 reacties

Heeft u in Oss uitgecheckt? Dan kan het systeem uw vertraging niet registreren en zou ook een beetje vreemd zijn als u een vergoeding krijgt voor een onbetaalde reis (Oss - Den Bosch)..

Indien u netjes tot in Den Bosch gewacht heeft met uitchecken komt de vraag naar voren wat de reden was van de vertraging indien het onmacht is hoeft NS niets te vergoeden. U kunt uw bezwaar schriftelijk of per mail (Aan Eva 'mail' zeggen en instructies volgen) aan NS kenbaar maken.

Evt kunt u wachten op een moderator die allicht u middels een prive bericht om meer informatie zal vragen.
Heeft u in Oss uitgecheckt? Dan kan het systeem uw vertraging niet registreren en zou ook een beetje vreemd zijn als u een vergoeding krijgt voor een onbetaalde reis (Oss - Den Bosch)..

Indien u netjes tot in Den Bosch gewacht heeft met uitchecken komt de vraag naar voren wat de reden was van de vertraging indien het onmacht is hoeft NS niets te vergoeden. U kunt uw bezwaar schriftelijk of per mail (Aan Eva 'mail' zeggen en instructies volgen) aan NS kenbaar maken.

Evt kunt u wachten op een moderator die allicht u middels een prive bericht om meer informatie zal vragen.

Ik heb netjes uitgecheckt in Den Bosch.
Speciaal om de vertraging te registreren.
Hoi ROMA, en welkom op het forum!

Kun je mij het claimnummer geven? Dan kijk ik even voor je mee. Vanaf waar ben je vertrokken?
Ik heb mijn claimnummer gestuurd.
Bedankt, ROMA.

Ik zie dat je niet via de optimale reisroute hebt gereisd, maar via Nijmegen. Om die reden heeft ons automatische systeem waarbinnen je de claim hebt ingediend, een andere route gevonden die zonder problemen reed, en is er niet meer dan 30 minuten vertraging gevonden.

Op basis van de informatie die jij nu geeft, heb ik je claim alsnog laten goedkeuren.
Dankjewel.
Ik hoorde het in de trein 10 minuten voor ik in Oss aankwam.
Dus ik kwam er toen pas achter dat dat inderdaad niet meer de optimale route was.
Maar ik had dus geen keus bij vertrek.

Klinkt niet helemaal eerlijk om het op die manier te laten beoordelen.
Misschien moet het systeem ook kijken naar de vertrektijd zodat gekeken kan worden of de reiziger toen al van de problemen af kon weten.

Maar voor nu: bedankt 🙂
Op die tijd stonden er twee reizen in de reisplanner: de optimale reisroute en jouw route. Omdat dit een automatisch systeem is, kan dat in dit soort gevallen leiden tot afwijzing van de claim. Om die reden kun je altijd bezwaar indienen. Dat bezwaar wordt te allen tijde handmatig beoordeeld.
Helemaal duidelijk!
Dankjewel voor de snelle service!
Geen dank! Hopelijk verloopt je volgende reis aangenamer!

Reageer