beantwoord

Vertragingsvergoeding afgewezen

Ongeloofelijk, de hele treinenloop was verstoord 9 april Almere - schiphol: 1,5 uur erover gedaan andere vervoerder gedeeltelijk genomen en omgereden en dan gewoon rigoreus afwijzen onder de mededeling dat er geen vertraging was langer dan 30 minuten..Ja er ging een enkele trein ..overvol..vanuit Almere parkwijk ging nagenoeg niets..de bus naar centrum moeten nemen..heb abonnement dus koste me ook nog eens geld...niet zo mooi..
icon

Beste antwoord door Emma NS 14 april 2019, 15:47

Wat jammer dat je claim is afgewezen, ik snap dat dit niet eerlijk voelt. Misschien is er een foutje gemaakt, dat kan gebeuren. Je mag van mij wel even reageren op de e-mail met de afwijzing. Leg je dan kort even uit wat er wél aan de hand was op 9 april?
Bekijk origineel

6 reacties

Wat jammer dat je claim is afgewezen, ik snap dat dit niet eerlijk voelt. Misschien is er een foutje gemaakt, dat kan gebeuren. Je mag van mij wel even reageren op de e-mail met de afwijzing. Leg je dan kort even uit wat er wél aan de hand was op 9 april?
Reputatie 6
Badge +1
Mogelijk is de claim afgewezen omdat je tussen parkwijk en centrum met de bus bent gegaan en de trein vanaf centrum geen of te weinig vertraging heeft gehad.
Badge
Deze claim zal door de computer afgewezen zijn omdat er wel treinen hebben gereden, alleen veel van deze treinen waren overvol. Overigens stopte de treinen welke wel reden ook allemaal op Almere Parkwijk, alleen de IC treinen tussen Lelystad en Almere Centrum maakte daar geen stop maar de sprinters naar Amsterdam Centraal stopte er wel.

Zoals aangegeven wordt even reageren op de afwijzing met een uitleg op rustige toon aangezien u daar het meest mee bereikt in deze. Er zijn die dag op meerdere stations op de route naar Amsterdam CS mensen blijven staan welke niet mee konden met de treinen.

Met uw aanvulling op de claim wordt er niet door de computer naar gekeken maar door een medewerker en dat geeft u in deze meer kans op toewijzing van uw claim.
Ik vermoed inderdaad dat wat Jeroen zegt klopt. Doordat er wel een trein heeft gereden gaat het systeem ervan uit dat je met die trein mee kon. Dit systeem kan niet vaststellen of de trein wellicht overvol was. Wanneer je een Geld terug bij Vertraging hebt ingediend omdat je niet mee kon is de kans erg groot dat je claim automatisch wordt afgewezen. Ga in dat soort gevallen altijd in bezwaar door op de e-mail te reageren en daarin duidelijk aan te geven wat er is gebeurt. Mijn collega's willen dit dan graag voor je oplossen.
Dank voor jullie antwoorden. Ik ben niet op Parkwijk geweest omdat ik online de mededeling zag "deze trein rijdt niet" . Ben meteen voor mijn deur op de bus gestapt en om overvolle treinen te vermijden in centrum omgereist via Utrecht naar Schiphol. Nu lees ik van iemand hierboven dat de trein wel ging.

Maar goed het omreizen koste me geen geld alleen tijd (vanwege daluren vrij). mijn boze baas is het gelukkig alweer vergeten dat ik te laat kwam...

...ik lees dat het blijkbaar een electronische afwijzing was. Dan snap ik dat wel

Ik laat het verder maar zittten omdat ik elders op dit forum lees over drempels en heel kleine vergoedingen bij abonnementen..een enorm verhaal schrijven vind ik de moeite niet met alsnog als mogelijk resultaat afwijzing..

ps
Ik ben een beginnende trein forens, voorheen een paar keer per jaar met de trein ,maar sinds 1 april elke dag met de trein naar mijn werk dus ik moet zelf nog wennen aan al deze dingen..
Badge
In dit geval reden de sprinters richting Amsterdam wel en had u de mogelijkheid gehad om via Amsterdam CS of via een overstap op Weesp te reizen, al waren deze treinen wel overvol.

Voor een volgende keer zou u via bv de app 'rijden de treinen' via vertrektijden kunnen selecteren op vertrek station Almere waardoor u zou kunnen zien welke treinen nog wel rijden in zo'n situatie. Let er wel op dat treinen soms pas laat uit de planning gehaald worden of op een eerder station dan het eindstation gaan keren.

Naar Schiphol zijn er gelukkig een aantal manieren om te reizen vanaf Almere, hieronder voor u een rijtje:

4300 - Almere Oostvaarders - Hoofddorp
4600 - Zwolle - Amsterdam en dan daar blijven zitten aangezien deze doorrijdt naar Den Haag Centraal en dan langs Schiphol komt.
1800/700 - Groningen/Leeuwarden - Den Haag Centraal
2400 - Lelystad - Dordrecht (reed tijdens de werkzaamheden bij Leiden niet)
4900 - Almere Centrum - Utrecht CS en dan door met een trein welke via Schiphol rijdt.

De laatste is uiteraard een aardige omweg dus de minst voor de hand liggende optie. Tijdens de bovenleidingbreuk was het overigens erg onduidelijk wat wel en niet reed in eerste instantie omdat het een behoorlijk traject besloeg waar niet gereden kon worden. Zo was vlak na Weesp de bovenleiding zwaar beschadigd tot ongeveer de fly-over naar Diemen Zuid. Daarnaast stond er op Amsterdam Zuid langs het perron een trein met flinke schade aan de stroomafnemers zodat ook daar een perronspoor niet gebruikt kon worden.

Volgende keer vooral kijken naar wat er wel rijdt en of u dan door met die trein mee te gaan eventueel met een overstap onderweg toch uw eindbestemming kan bereiken.

Reageer