beantwoord

vertrekstation

  • 15 maart 2016
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Op 26 feb had ik ruim een half uur vertraging op het traject Delft - Amsterdam Zuid. Het advies van de NS was de tram naar Den Haag te nemen, en van daar naar Amsterdam. Mijn vertrekstation is volgens de incheck Den Haag CS, mijn ov kaart laat zien dat de heenreis eerder die middag naar Delft ging. Bij het online claim indienen kun je wel aanvinken dat je het station wilt wijzigen, dat station ook invullen kan achter niet. (Claim: 41113646)
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 maart 2016, 08:23

U noemt een claimnummer. Daaruit leid ik af dat u al een claim hebt ingediend, naar ik aanneem met vertrekstation Den Haag Centraal? Dan zal deze claim worden afgewezen, omdat op Den Haag Centraal-Amsterdam Zuid onvoldoende vertraging gevonden is. Zodra u de afwijzing hebt ontvangen, kunt u contact opnemen met de klantenservice om uw situatie toe te lichten, hen het vertrekstation te laten wijzigen en de claim opnieuw te laten beoordelen.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

In zo'n geval kunt u het beste uw claim indienen met een papieren formulier en een begeleidende brief. Op het papieren formulier kunt u het juiste vertrekstation (Delft) invullen. De begeleidende brief is noodzakelijk omdat claims automatisch worden beoordeeld. De computer zal anders constateren dat u claimt voor een reis vanaf Delft, daar niet hebt ingecheckt die dag en daarop uw claim afwijzen. Papieren formulieren zijn verkrijgbaar bij een servicebalie of telefonisch (030-751 51 55) of via internet aan te vragen.

Wellicht een nuttige tip: de lijst met vertrekstations waaruit u kunt kiezen als u het hokje aanvinkt dat u het station wilt wijzigen, bestaat uit alle stations waar u die dag hebt ingecheckt. U zou in de toekomst dus even in Delft kunnen inchecken en uitchecken voordat u de tram neemt. Dan kunt u uw claim wel online indienen.

Overigens is NS verplicht kosteloos alternatief vervoer aan te bieden. U hoeft dus in principe niet op eigen kosten een tram te nemen; de kosten voor op eigen intiatief genomen alternatief vervoer worden door NS dan ook niet vergoed. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat op eigen initiatief alternatief vervoer regelen een stuk sneller is.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
U noemt een claimnummer. Daaruit leid ik af dat u al een claim hebt ingediend, naar ik aanneem met vertrekstation Den Haag Centraal? Dan zal deze claim worden afgewezen, omdat op Den Haag Centraal-Amsterdam Zuid onvoldoende vertraging gevonden is. Zodra u de afwijzing hebt ontvangen, kunt u contact opnemen met de klantenservice om uw situatie toe te lichten, hen het vertrekstation te laten wijzigen en de claim opnieuw te laten beoordelen.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

In zo'n geval kunt u het beste uw claim indienen met een papieren formulier en een begeleidende brief. Op het papieren formulier kunt u het juiste vertrekstation (Delft) invullen. De begeleidende brief is noodzakelijk omdat claims automatisch worden beoordeeld. De computer zal anders constateren dat u claimt voor een reis vanaf Delft, daar niet hebt ingecheckt die dag en daarop uw claim afwijzen. Papieren formulieren zijn verkrijgbaar bij een servicebalie of telefonisch (030-751 51 55) of via internet aan te vragen.

Wellicht een nuttige tip: de lijst met vertrekstations waaruit u kunt kiezen als u het hokje aanvinkt dat u het station wilt wijzigen, bestaat uit alle stations waar u die dag hebt ingecheckt. U zou in de toekomst dus even in Delft kunnen inchecken en uitchecken voordat u de tram neemt. Dan kunt u uw claim wel online indienen.

Overigens is NS verplicht kosteloos alternatief vervoer aan te bieden. U hoeft dus in principe niet op eigen kosten een tram te nemen; de kosten voor op eigen intiatief genomen alternatief vervoer worden door NS dan ook niet vergoed. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat op eigen initiatief alternatief vervoer regelen een stuk sneller is.
Dank je, allemaal helder!

Reageer