beantwoord

Verzoek geld terug bij vertraging ten onrechte geweigerd

• 27 april 2017
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

L.S.
Op 11 april heb ik een half uur vertraging opgelopen doordat de intercity van 17:44 van Eindhoven - Tilburg niet reed. Ik heb daarom een claim geld terug bij vertraging ingediend via Mijn NS. Tot mijn verbazing is dat geweigerd, omdat er geen of onvoldoende vertraging zou zijn geconstateerd. Uit bijgevoegd screenshot van de NS Reisplanner app blijkt dat de intercity van 17:44 niet heeft gereden, dus de eerstvolgende reismogelijkheid was de intercity van 18:14 uur. Aanvankelijk werd op de informatieborden een (steeds oplopende) vertraging aangegeven, dus daarom heb ik gewacht (en dus niet de stoptrein van 17:51 uur genomen). Hierbij daarom alsnog het verzoek om de restitutie te verlenen.

Met vriendelijke groet,
William
icon

Beste antwoord door Denice NS 28 april 2017, 09:51

Vervelend dat je claim is afgewezen, wkesteloo.

Het klopt dat de intercity van 17.44 uur op 11 april 2017 van Eindhoven naar Tilburg niet heeft gereden. De eerstvolgende reismogelijkheid daarna was de sprinter van 17.51 uur richting Tilburg Universiteit. Deze heeft wel gereden en ik vermoed dat je claim om die reden dan ook is afgewezen (omdat je dus 7 minuten later een andere reismogelijkheid had naar Tilburg). Indien je toch een herziening wilt aanvragen wil ik je aanraden deze aan te vragen door telefonisch contact met ons op te nemen via 030-7515155 (lokaal tarief) of door ons een privébericht te sturen via Facebook, Twitter of Live Chat. Geef in je bericht je naam, geboortedatum, postcode, huisnummer, OV-chipkaartnummer, claimnummer en een toelichting op je reis door.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees dat dit een probleem is omdat u met de sprinter gegarandeerd minder dan 30 minuten vertraging had gehad.
Vervelend dat je claim is afgewezen, wkesteloo.

Het klopt dat de intercity van 17.44 uur op 11 april 2017 van Eindhoven naar Tilburg niet heeft gereden. De eerstvolgende reismogelijkheid daarna was de sprinter van 17.51 uur richting Tilburg Universiteit. Deze heeft wel gereden en ik vermoed dat je claim om die reden dan ook is afgewezen (omdat je dus 7 minuten later een andere reismogelijkheid had naar Tilburg). Indien je toch een herziening wilt aanvragen wil ik je aanraden deze aan te vragen door telefonisch contact met ons op te nemen via 030-7515155 (lokaal tarief) of door ons een privébericht te sturen via Facebook, Twitter of Live Chat. Geef in je bericht je naam, geboortedatum, postcode, huisnummer, OV-chipkaartnummer, claimnummer en een toelichting op je reis door.
Bedankt voor je reactie. Het lijkt me niet reëel om de sprinter van 17:51 uur te nemen als op de informatieborden wordt aangegeven dat de intercity van 17:44 uur 10 minuten vertraging heeft. De intercity zou namelijk zelfs met 10 minuten vertraging nog eerder in Tilburg aankomen dan de sprinter. Pas toen die sprinter al vertrokken was, werd bekendgemaakt dat de intercity helemaal niet meer zou rijden.

Reageer