beantwoord

verzoek vergoeding taxi kosten, 3 uur vertraging

• 16 mei 2016
  • 8 reacties
  • 530 Bekeken

Ik schrijf deze topic om taxi kosten terug te vragen. Een reis van Rotterdam naar Tilburg die normaal circa 45 minuten duurt, heeft mij 2 uur en 3 kwartier gekost, plus een taxi rekening van 65 euro.

De omleiding beschrijf ik hier onder:

Op 05-05-2016 ben ik om 23:25 te Rotterdam Centraal ingecheckt om naar Tilburg te reizen. De trein naar Breda reed niet meer.
Ik heb toen met twee medewerkers van de NS gesproken en zij vertelde mij de trein richting Gouda te nemen. Ze vertelde mij welk spoor ik moest zijn, want de gegevens op de borden klopten niet wegens een storing.
Aan de conducteur heb ik voordat ik instapte gecheckt of dit klopte, hij stemde toe. In Gouda moest ik vervolgens overstappen om in de trein richting Utrecht te stappen. Daar moest ik overstappen in de stoptrein naar s Hertogenbosch verder te reizen. Deze route werd mij geadviseerd door de mederwerkers van de NS. In Den Bosch aangekomen, het was ondertussen 01:20, bleek de laatste trein naar TIlburg niet meer te rijden. Op het station heb ik met medewerkers van de NS gesproken, zij wilde een taxi voor mij bestellen omdat zij instemde dat ik daar recht op had. Maar naar een telefoontje kregen zij van collages te horen dat de trein van Rotterdam naar Breda wel zou hebben gereden? Wat niet het geval was, en wat mij telkens door medewerkers werd verteld.
Ik heb toen s nachts een taxi genomen naar het station in Tilburg, waar ik om 02:15 aankwam, en ben vanuit daar naar huis gelopen. Ik wil nu de taxikosten declareren. Hoe gaat dit in zijn werking? Ik heb de taxi bon bewaard.

Met vriendelijke groeten,
Katrein
icon

Beste antwoord door Sivan NS 18 mei 2016, 09:53

Goedemorgen Katrein. Excuses dat hier niet eerder vanuit NS op is gereageerd.

Ook ik zie dat de trein die je had willen nemen niet heeft gereden. Waarom er toch is besloten geen taxi voor jou te regelen, weet ik niet. Wel weet ik dat onze afdeling Claims soepel met dit soort situaties omgaat, en ik acht de kans op vergoeding (na overleg met mijn collega's) dan ook groot. Ik wil je vragen om een brief te sturen met de originele taxibon. De afdeling Claims gaan jouw reis en verzoek dan beoordelen. Je kunt je brief sturen naar:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Succes, en hopelijk verloopt je volgende reis een stuk prettiger!
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Trein 978, de IC Direct van Amsterdam Centraal naar Breda heeft op 5 mei inderdaad niet gereden.
http://ovtijden.com/arnu/rl/978/2016-05-05T23:39:00+0200/

Het hele reisadvies om via Gouda en Utrecht naar Tilburg te reizen lijkt me onzin. Verder dan 's-Hertogenbosch was u die nacht niet gekomen. De laatste trein uit 's-Hertogenbosch naar Tilburg was om 00.20 uur (met 2 minuten vertraging) al vertrokken.
In feite was u in Rotterdam Centraal al een gestrande reiziger omdat u nooit meer met de trein in Tilburg had kunnen komen door het uitvallen van trein 978. U had nog in Dordrecht of Roosendaal kunnen komen.

U kunt volgens mij gewoon uw declaratie indienen via de Klantenservice van NS, met daar bovenop ook nog Geld terug bij Vertraging omdat u meer dan een uur vertraging heeft opgelopen.
Reputatie 4
Badge
U kunt volgens mij gewoon uw declaratie indienen via de Klantenservice van NS, met daar bovenop ook nog Geld terug bij Vertraging omdat u meer dan een uur vertraging heeft opgelopen.

Dat is een beetje optimistisch. In principe dient namelijk NS de taxi te regelen. in dit geval heeft NS dit geweigerd en heeft TS zelf een taxi genomen.

Zoals de situatie beschreven staat, lijkt het me niet onredelijk dat NS alsnog de betreffende taxirit vergoedt, omdat TS aanwijzingen van NS-personeel heeft opgevolgd en zo in Den Bosch terecht is gekomen.

Het beste lijkt me dat TS een brief naar NS stuurt met daarin uitleg en bewijsstukken en verzoek om vergoeding van de kosten. Hopelijk is NS dan welwillend.

Overigens was Breda ook nog bereikbaar geweest met een overstap in Dordrecht. Maar ook dan was een taxi nodig geweest.
Badge +3
Inderdaad was Breda nog te bereiken geweest vanaf Dordrecht.
http://www.ovtijden.com/arnu/rl/15189/2016-05-06T00:29:00+0200/

Maar hoe dan ook, NS had u beter moeten adviseren in Rotterdam Centraal. U had om 00.52 uur in Breda kunnen zijn i.p.v. 01.20 uur in 's-Hertogenbosch.

NS heeft in ieder geval iets uit te leggen waarom deze reiziger geen taxi heeft aangeboden gekregen in 's-Hertogenbosch na het niet rijden van trein 978 met de laatste aansluiting van Breda naar Tilburg.
Reputatie 4
Badge
NS heeft in ieder geval iets uit te leggen waarom deze reiziger geen taxi heeft aangeboden gekregen in 's-Hertogenbosch na het niet rijden van trein 978 met de laatste aansluiting van Breda naar Tilburg.
Helemaal mee eens, iMark.
Reputatie 4
Badge
Trein 978, de IC Direct van Amsterdam Centraal naar Breda heeft op 5 mei inderdaad niet gereden.

Maar naar een telefoontje kregen zij van collages te horen dat de trein van Rotterdam naar Breda wel zou hebben gereden? Wat niet het geval was,

De medewerker die de taxi weigerde zal het er toch niet op gegooid hebben dat de IC direct geen onderdeel is van de concessie die taxivervoer belooft bij het niet meer met het OV thuis kunnen komen door vertraging/uitvallen van een NS trein?! Waardoor er dus alleen is gekeken of de laatste reismogelijkheid per normale trein is komen te vervallen.

nee dus, IC direct valt gewoon binnen het hoofdrailnet.
Goedemorgen Katrein. Excuses dat hier niet eerder vanuit NS op is gereageerd.

Ook ik zie dat de trein die je had willen nemen niet heeft gereden. Waarom er toch is besloten geen taxi voor jou te regelen, weet ik niet. Wel weet ik dat onze afdeling Claims soepel met dit soort situaties omgaat, en ik acht de kans op vergoeding (na overleg met mijn collega's) dan ook groot. Ik wil je vragen om een brief te sturen met de originele taxibon. De afdeling Claims gaan jouw reis en verzoek dan beoordelen. Je kunt je brief sturen naar:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Succes, en hopelijk verloopt je volgende reis een stuk prettiger!
Bedankt voor jullie reactie/meedenken!

Handig om te lezen dat jullie hebben kunnen achterhalen dat de trein inderdaad niet reed. Dat ik weet dat ik daar niet fout zit.

Ik heb een email gestuurd via de klantenservice op internet. Maar ik zal op het aanraden van Sivan NS een brief sturen met de originele taxibon als bijlage.

Ik ben benieuwd. Ik laat jullie weten zodra ik reactie heb.

Nogmaals bedankt!
Badge +3
Mocht je in de toekomst nog een keer willen nakijken of een trein vertraging gehad heeft of helemaal niet heeft gereden:
http://www.ovtijden.com/avtdag/UT/

Reageer