beantwoord

Vleigtuig gemist

• 13 juli 2015
  • 8 reacties
  • 368 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vanmorgen (13-07-2015) te laat aangekomen op Schiphol door seinstoring. Ruim op tijd thuis vertrokken, maar toch het vliegtuig gemist. Wie draait er nu op voor de omboekingskosten?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 24 juli 2015, 13:43

Omdat ik nog geen reactie van je heb gehad over je reistijd en traject, geef ik even een algemeen antwoord. Je komt in principe alleen in aanmerking voor Geld Terug bij Vertraging. Je kunt via Klantenservice het beste via telefoon of email een verzoek om restitutie indienen, dan kijken ze persoonlijk naar de volledige situatie. Het voordeel van email of schriftelijk is dat je bewijsstukken kunt meesturen.
Bekijk origineel

8 reacties

Helaas, de NS vergoed niet de omboekingskosten. Wel heeft u recht op GTBV van minimaal 30 minuten. Op zich is de NS nooit verantwoordelijk voor de aansluiting van trein op vliegtuig. In dat geval had u misschien beter van te voren een (Schiphol -) taxi kunnen regelen.
Ben wel nieuwsgierig wat er van de, op de volgende website, beschreven proef is uitgekomen.

http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/nieuwsberichten/2014/06/proef-met-schiphol-garantie-service-van-start.html
Reputatie 1
Badge
Stopgezet vanwege onvoldoende belangstelling en te veel problems met de uitvoering.
Naar jara: bekijjk eerst ens of je een deugdelijke verzekering hiervoor hebt. In feite geldt hetzelfde voor mensen die altijd beweren dat met de auto veel beter is en dan in een onverwachte file wegens ongeval oid terechtkomen.
Hoi Jara, en welkom.

Welke trein heb je die dag genomen (welk traject en hoe laat)?
Vanmorgen (13-07-2015) te laat aangekomen op Schiphol door seinstoring. Ruim op tijd thuis vertrokken, maar toch het vliegtuig gemist. Wie draait er nu op voor de omboekingskosten?

De nachtmerrie voor iedere reiziger op weg naar Schiphol. Hopelijk kan je reisverzekering hierin iets betekenen en anders volgende keer nog maar een uurtje eerder vertrekken (en hopen dat je de trein uit kunt voor een omweg/alternatief vervoer).
Omdat ik nog geen reactie van je heb gehad over je reistijd en traject, geef ik even een algemeen antwoord. Je komt in principe alleen in aanmerking voor Geld Terug bij Vertraging. Je kunt via Klantenservice het beste via telefoon of email een verzoek om restitutie indienen, dan kijken ze persoonlijk naar de volledige situatie. Het voordeel van email of schriftelijk is dat je bewijsstukken kunt meesturen.

Die mensen zijn natuurlijk in het buitenland ... die reactie komt wel.
Hoi Erik,

Dat klopt, maar dan kan ik dit topic vast als Beantwoord markeren. Zodra TS een reactie plaatst, krijg ik hier automatisch bericht over, en kan ik haar eventuele aanvullende vragen of verzoeken alsnog oppakken.

Reageer