Heb nu bericht ontvangen over restitutie van 100%, maar tegen daltarief (ingecheckt tijdens daluren).
In het verleden was resitutie bij een dergelijk abonnement altijd een vast deel van de abonnementsprijs, blijkbaar zijn de voorwaarden veranderd.
1. Vraag: per wanneer zijn de voorwaarden aangepast en is daarover bericht verzonden en zo ja, wanneer? (overigens de folder "geld terug bij vertraging" is niet meer te vinden in het overzicht op de site, maar wordt er wel naar verwezen)
2. Los van de verandering is dit een vreemde redenering, waar ik het ook zonder meer mee oneens ben. Ik wens restitutie tegen de prijs die ik voor de reis betaald heb (dus een evenredig deel van mijn abonnement), niet tegen een voordeeltarief dat niet op mij van toepassing is en dat ik dus ook niet heb genoten. Ter vergelijking: als ik een gekocht kledingstuk binnen de geldende termijn retourneer, krijg ik ook niet minder geld terug als dat kledingstuk op moment van terugbrengen toevallig net in de uitverkoop is.
OF KAN IK OOK RESTITUTIE VRAGEN VOOR HET VERSCHIL TUSSEN ABONNEMENT EN DALUURTARIEF ELKE KEER ALS IK TIJDENS DE DALUREN REIS EN DUS EIGENLIJK TEVEEL BETAALD HEB VOOR DIE REIS??
Gerelateerde vraag: hoe/waar kan ik formeel bezwaar maken tegen dit restitutiebesluit?
Beste antwoord door Sivan NS
Hoi Ch.Laurijssen, en welkom op het forum.
Klopt het dat je een Traject Vrij op je Business Card hebt? Daar zijn specifieke afspraken over gemaakt door Zakelijk.
Het klopt dat voorheen GTbV op basis van de abonnementskosten werd berekend. Dit betekende dat je eigenlijk een dagdeel uitgekeerd kreeg, terwijl je vertraging op een heen- of terugreis had, en je dus eigenlijk recht had op de helft. Ze hebben deze werkwijze rechtgetrokken en omdat er nu steeds meer/beter in- en uitgecheckt wordt, wilden we de werkwijze hierop aanpassen.
Bekijk origineel
Klopt het dat je een Traject Vrij op je Business Card hebt? Daar zijn specifieke afspraken over gemaakt door Zakelijk.
Het klopt dat voorheen GTbV op basis van de abonnementskosten werd berekend. Dit betekende dat je eigenlijk een dagdeel uitgekeerd kreeg, terwijl je vertraging op een heen- of terugreis had, en je dus eigenlijk recht had op de helft. Ze hebben deze werkwijze rechtgetrokken en omdat er nu steeds meer/beter in- en uitgecheckt wordt, wilden we de werkwijze hierop aanpassen.